למרות הכיסא הריק - מסתכלים קדימה

שלוש שנים חלפו מאז נסעו בני משפחת מזרחי לערב ליל הסדר אצל ההורים של האם הדס בקריית ארבע, צרור יריות של מחבל ארור רצח את נצ"מ ברוך מזרחי אב המשפחה קטע חיים שלמים.

בראיון לערוץ 7 מספרת היום מזרחי על התמודדות, הבחירה בחיים והנצחה, "שלוש שנים מאז הפיגוע. הקושי והכאב נשארו. אנחנו כמשפחה קיבלנו החלטה שממשיכים לצעוד. הילדים גדלים ופורחים ומסתכלים קדימה. אחד הדברים שלקחתי על עצמי מאז הפיגוע הוא ללכת ולעודד אלמנות משטרה ונפגעי טרור. לצערי הרב בשלוש שנים האחרונות יש הרבה אלמנות ויתומים. הליווי והתקדמות עם המשפחות נותן כוח להמשיך לראות את הדברים הטובים".

"החיסרון של ברוך נמצא כל הזמן", אומרת הדס בכאב, "רק בפורים היה יום הולדת לאחד הבנים, הכניסה של אחד הילדים לכיתה א', כל שבת וחג לראות את הכיסא הריק בלי ברוך זה קשה. מצד שני אני מסתכלת גם על הנס הגדול שהיה לנו. 45 קליעים פגעו ברכב. אני נפצעתי קשה וגם הילדים שלי נפצעו והיום אתה רואה את כולנו מסתכלים קדימה ורואים כל יום את החיות והצחוק שלהם זה נותן לי את הכוח".

מאז הפיגוע ליל הסדר מקבל משמעות אחרת?

ליל הסדר מקבל משמעות אחרת. ברוך לא נמצא אבל כל המסורת והדברים המיוחדים שעשינו עם ברוך ממשיכים. אנחנו עושים גם הצגה של יציאת מצרים שמשלבת את מה שקרה לנו כמשפחה. ולמרות הקושי והכיסא הריק בחרנו בשמחה.

איך הנצחתו של ברוך משפיעה עליך ועל המשפחה?

ברוך נוכח בחיי היום יום. רק השבוע המשטרה קיימה צעדה לזכרו ואני רואה שוטרים צעירים שלא הכירו את ברוך והיום מספרים על המורשת של ברוך. גם בבתי ספר שונים לומדים על המעשים הטובים של ברוך. הכניסו גם שני ספרי תורה על שמו, קהילה, בית ספר ורחוב בעיר מודיעין על שמו והנצחה נותנת את הכוח להמשיך. הילדים שלי לא יזכרו הרבה מאבא אבל הם יזכרו את כל המעשים הטובים שלו וכל הדברים שלזכרו.

אמרת בעבר בראיון לערוץ 7 כי אם לא היו משחררים מחבלים בעסקת שליט, ברוך היה היום חי. מדיניות הממשלה השתנתה בנושא שחרור מחבלים ?

המדיניות של ממשלה לא השתנת. אנחנו דורשים גזר דין מוות במיוחד של מחבלים שהשתחררו מעסקת שליט. אנחנו דורשים גירוש מחבלים והריסת בתים מבלי להילחם בבג"ץ. מחבלים שבאים לפגוע יקבלו גזר דין מוות והמשפחות שלהם יגרשו ולא יקבלו שום קצבאות מביטוח לאומי וזאת הדרישה שלנו מהמשלה והכנסת ואמשיך להילחם על כך.

בתום האזכרה אמרה מזרחי על קבר בעלה, "ככה השארת אותי ריקה, לא הייתה לי דקה להבין זאת פרידה. ככה השארת אותי להתגעגע".