בלב וושינגטון: חוגגים יובל להתיישבות
בלב וושינגטון: חוגגים יובל להתיישבותצילום: מועצת יש"ע

בוועידת השדולה הפרו-ישראלית "אייפאק" בוושינגטון נערך אתמול (שני) כנס לרגל יובל שנים להתיישבות ביהודה ושומרון, במעמד שרים, חברי כנסת, קונסול ישראל דני דיין ואוהבי ישראל.

מאות המשתתפים באירוע שאורגן על ידי מועצת יש״ע, נהנו ממבחר מוצרי מזון וטיפוח שהובאו במיוחד ושומרון. זו הפעם הראשונה שבה נערך כנס להוקרת ההתיישבות במסגרת ועידת אייפאק.

יחד עם מועצת יש"ע היו שותפות לאירוע גם קרן ישראל אחת (One Israel Fund), היישוב היהודי בחברון, הר חברון, COFIC, אוניברסיטת אריאל, המועצה האזורית עמק הירדן, המועצה האזורית מגילות, המועצה האזורית גוש עציון והמועצה האזורית בנימין.

מנהל דסק חו"ל של מועצת יש"ע, אלי פיאפש, אמר, "זהו האירוע הראשון שרתם את התמיכה העמוקה ביהודה ושומרון הקיימת בקהילה הפרו-ישראלית החזקה שאותם מייצגים נציגי איפא"ק, והוא מייצג באופן מושלם את המוטו האמיתי של ועידת המדיניות של איפא"ק לשנת 2017 – קולות רבים, משימה אחת".

הדובר הבינלאומי של הקהילה היהודית בחברון, ישי פליישר, הוסיף כי האירוע לא התקיים כמחאה, אלא כחגיגה על הנסים שראינו במלחמת ששת הימים ועל איחוד ירושלים ושחרור מולדת אבותינו.

בלב וושינגטון: חוגגים יובל להתיישבות

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט (כולנו) אמר באירוע כי "עבורנו יהודה ושומרון היא ישראל. אין שום סיכוי שישראל תוכל להתקיים ללא עמק הירדן וללא שליטה בהרי השומרון הגבוהים. בנוסף, לא ניתן לשמור על חוזקה של ירושלים מבלי גבעת זאב, מעלה אדומים, גוש עציון ומקומות נוספים".

הממונה על הביטחון הלאומי ומשרד החוץ בלשכת ראש הממשלה, השר צחי הנגבי (הליכוד), הדגיש בדבריו כי "הביטחון חשוב וההגנה על המדינה חשובה, אבל העיקרון החשוב ביותר הוא הטענה המוסרית של ישראל ואנחנו מחויבים לחיות באדמתנו, אדמה שניתנה לנו לא על ידי גוגל או ויקיפדיה אלא על ידי שאול המלך, דוד המלך, שלמה המלך ואברהם אבינו. וזו הטענה אשר בגינה אנו דורשים את זכותנו לנצח נצחים".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) קראה: "אנחנו צריכים להגיע למיליון מתיישבים ביהודה ושומרון – יחד עם שגרירות ארה"ב בירושלים. לפני חמישים שנה זכתה מדינת ישראל ביכולת לחזור ליהודה, שומרון ובקעת הירדן. חמישים שנה עברו ואנחנו חזקים יותר ובוודאי הרבה יותר מצליחים. תהיה לנו את כל התמיכה הבין לאומית כאשר יהיה לנו את הביטחון העצמי. אנו צריכים לדעת שזו אדמתנו. לעולם לא נחזור לגבולות '67".

קונסול ישראל בניו יורק דני דיין אמר כי "בפעם הראשונה מאז הגעתי לארה"ב, אני יכול לומר שאני מרגיש בבית. בצעירותי עזבתי עם משפחתי את בואנוס איירס ועלינו לישראל – כי זה היה הדבר הנכון לעשות. מאותה סיבה עברנו מתל אביב לשומרון – כי זה היה, ועודנו, הדבר הנכון לעשות".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) אמר "אני רוצה לברך את כולנו שבעזרת ה' היישוב היהודי ביהודה ושומרון ילך, יתפתח ויגדל ואנחנו רק נחזק אותו בעוד הרבה מאוד תשתיות וחוקים כדי שבאמת ביהודה ושומרון יגורו למעלה ממיליון יהודים. וזה לא רחוק. אני מקווה שנראה אתכם בקרוב בארץ ישראל, אבל מי שיישאר פה, שימשיך לתמוך בארץ ישראל וביהודה ושומרון שזה בערך כמו לגור בארץ ישראל".

מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר הביע שביעות רצון מהאירוע, "הובלנו אירוע תמיכה חשוב בהתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן לרגל חגיגות היובל. האירוע היה אירוע ייחודי ומחבר בין יהדות ארה"ב להתיישבות ואנו שמחים כי ניתנה לנו ההזדמנות להיות באירוע שכזה".