230 עולים חדשים מאוקראינה נחתו בארץ

230 עולים חדשים מאוקראינה נחתו מוקדם יותר היום (שלישי) בנתב"ג בטיסה שאורגנה על יד הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין.

העולים זכו לקבלת פנים חמה משרת העלייה והקליטה סופה לנדבר ושל אנשי מערך העלייה והקליטה של הקרן לידידות. העולים הגיעו לארץ בטיסה שכונתה 'טיסת החירות' כמחווה לחג הקרוב, שאותו יזכו לחגוג בישראל.

במסגרת גל העלייה, הגיעו 78 משפחות שצפויות ברובן להיקלט בצפון ומרכז הארץ. בין העולים יש 4 ניצולי שואה ומעל ל-40 ילדים.

חלק מן העולים מגיעים מאזורי הקרבות באוקראינה ובשנים האחרונות חיו כפליטים במדינתם. עבור רבים מן העולים התקופה של השנתיים האחרונות, בהם חווה המדינה משבר כלכלי חריף, היוותה אתגר ולוותה בקשיי פרנסה גדולים.

אולסקי ואירנה ל' הגיעו לארץ עם בתם מהעיר דניפרופטרובסק, לדבריהם "החיים באוקראינה הפכו להיות חיים ללא עתיד, במיוחד למשפחות עם ילדים. לאור הלחימה המתמשכת גם המצב הכלכלי נוראי. לנו היה ברור, אם אנחנו מחפשים עתיד לילדינו, מוטב שנעשה זאת בארץ ישראל".

יצחק ב', ניצול שואה, מספר: "מלחמת העולם החלה כשהייתי בן 12. היהודים התבקשו להתאסף לרישום. המשפחה שלי שמעה חייל גרמני קורא 'מוות ליהודים' והבינה מיד את מקור הרישום הבהול. בהחלטה של רגע, המשפחה שלי עזבה את המקום ופנתה אל חברים פולנים בבקשה שיסתירו אותנו. הם נענו ושם התחבאנו כל תקופת המלחמה. עכשיו שאני עולה לארץ אני מרגיש תחושה חזקה של שליחות ומחויבות למדינת ישראל. אני שמח ונרגש להתאחד עם בני המתגורר כעת בישראל".

עם ירידת העולים מהמטוס חיכתה לעולים שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר בטקס חגיגי בנמל התעופה. השרה אמרה לעולים, "אני שמחה מאוד על המשך גל העלייה ובטוחה כי יחד נדע להעניק לעולים שזה עתה הגיעו את הטיפול הטוב ביותר ואת הקליטה המיטבית בכל תחומי החיים כדי שירגישו מיד בבית".

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, אמר "העולים החדשים שמצטרפים אלינו היום נושאים איתם מטען לא פשוט של מלחמה מדינית אך לא פחות מכך מלחמה כלכלית. האפשרות הפתוחה בפני העולים להגיע לכאן ולהתחיל חיים חדשים, במדינה עצמאית וחזקה, מהווה הצלה גדולה עבורם. חג החירות שאותו נחגוג כולנו בקרוב יהיה ביטוי משמעותי למושג החירות אותו ירגישו העולים לראשונה בארץ. אני קורא לכל עם ישראל לזכור את העולים ולהזמין אותם לביתם לארוחת הסדר ולציין איתם יחד את היציאה לחירות".