מישל ת'וריס
מישל ת'וריסצילום באדיבות מר ת'וריס

זה מפתיע, אבל בקרב פעילי ותומכי מפלגות הימין של בריטניה, צרפת, אוסטריה, שוודיה והולנד, יש גם לא מעט יהודים בולטים.

סוכנות הידיעות JTA ערכה פרופיל משותף של מספר יהודים כאלה, ובהם מישל ת'וריס הצרפתי.

ת'וריס, שוטר בן 36, הוא חבר בוועד המרכזי של מפלגת החזית הלאומית בראשות מרין לה פן. הוא הצטרף למפלגה זמן קצר אחרי הרצח המזוויע של הצעיר היהודי אילן חלימי בידי כנופייה אנטישמית סדיסטית, לפני כעשור.

ת'וריס הסביר כי נמשך אל החזית הלאומית בשל הבטחתה "לשים סוף לפריעת החוק ולפונדמנטליזם האיסלמיסטי". היום הוא עומד בראש "אגודת הפטריוטים בני הדת היהודית", קבוצה קטנה התומכת במפלגה של לה פן.

לדבריו במדינה שבה "יהודים עלולים להיות מותקפים ביריות בסופרמרקטים כשרים או בבתי הספר שלהם, מרין היא המועמדת הטובה ביותר בכדי להגן עלינו". עם זאת, אמר ת'וריס כי "אנו לא רואים בה אלילה ולא מסכימים עם כל הנקודות במצע שלה".

ת'וריס לא מתרגש מקריאתה לאסור על לבישת סמלים דתיים בציבור, אשר נועדה להגביל את החיג'אבים וסמלים מוסלמיים אחרים, אך תחול גם על הכיפות של היהודים. "במציאות", טען, "היהודים כבר מנועים מלחבוש כיפות בציבור במקומות רבים, בשל החשש שיותקפו". גם אם האיסור יתממש, "יהודים תמיד יכולים לחבוש כובע".

על פי סקר שנערך ב-2014, 13.5% מיהודי צרפת אמרו שיצביעו עבור לה פן. כאשר אביה, האנטישמי ז'אן מרי לה פן, עמד בראש המפלגה, שיעור התמיכה בה בקרב יהודים שאף לאפס. לה פן צפויה לנצח בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות, ב-23 באפריל, ולהפסיד בסיבוב השני.