דנון והיילי בעצרת האו"ם
דנון והיילי בעצרת האו"םצילום: שחר עזרן

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, מוביל הערב (רביעי, שעון ישראל) כנס ענק באו"ם למאבק בתנועת החרם על ישראל.

בכנס משתתפים למעלה מאלפיים משפיעי דעת קהל, פעילים פרו ישראלים, סטודנטים ונציגי עשרות ארגונים יהודים הנאבקים בתנועת ה-BDS והוא מהווה מפגן תמיכה ישראלי יוצא דופן באו"ם.

דנון אמר בכנס נגד ה-BDS כי "חייבים להתנגד לחרם על ישראל - שתיקה היא חולשה. אסור לשתוק. יותר לא נתבייש ביהדותנו או במדינתנו. לא נסכים לקבל יחס שונה יותר או מפלה". דנון הבטיח "נמשיך להילחם בחרם על ישראל, באו''ם ובכל מקום אחר".

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, נאמה בכנס ואמרה: "מאמצי הדה-לגיטימציה נגד ישראל אשר מתנהלים בקמפוסים והאובססיה האנטי-ישראלית באו"ם הם אותו הדבר. שניהם מחפשים להכחיש את זכות קיומה של ישראל. שניהם מנסים להטיל אימה על חבריה ולעודד את אויביה. שניהם ממשיכים שנאה עתיקת יומין.

''כמה טרגי שמכל המדינות שיש לגנות בעולם על הפרות זכויות אדם, הקולות האלו בוחרים לייחד את ישראל. איראן, סוריה, צפון קוריאה ומשטרים ברבריים אחרים זוכים להתעלמות מצד תנועת ה-BDS. אין בכך שום היגיון או קשר להגדרה הגיונית של צדק", הוסיפה היילי. "דעו שארה"ב מגבה את ישראל - יש לכם חבר באו"ם".

הכנס נערך בשיתוף עם הקונגרס היהודי העולמי וארגונים פרו ישראלים נוספים, ביניהם המרכז האמריקני לחוק וצדק, ה"בונדס", StandWithUs, CAMERA, בני ברית, ארגון ציוני אמריקה, IAC, ארגון מכבי, הלל, "סטודנטים בעד ישראל", "ארגון הסברה", הסוכנות היהודית, AEPI ועוד.

המנון "התקווה" באו''ם