מה ההשראה
מה ההשראהצילום: מתוך ספרו של אפשטיין

אומרים שסופר כותב את הנופים שהכיר, אך האם זו המציאות גם בספרי קומיקס.

בראיון לערוץ 7 מספר נתנאל אפשטיין, האמן שמאחורי סדרת ספרי הקומיקס 'הגיע הזמן' על הקשר בין הנופים שסובבים אותו בישוב בו הוא מתגורר, מעלה חבר שבדרום הר חברון, לבין הנופים שמעטרים את סיפורי הספרים שלו.

על המניע המוביל אותו לשילוב נופי הישוב בספריו הוא מספר: "זה נובע מכך שהמקום שאני חי בו הוא פינת גן עדן יפהפיה ומעוררת השראה, זה נובע מאהבה למקום. כל אמן כותב מתוך עולמו האישי ומתוך מה שמביא לו השראה, וההשארה הזו היא של מרחבים אדירים של ארץ ישראל וישוב יפהפה. כל זה נמצא ממש בכניסה לבית שלי".

עם זאת הוא מציין כי לא תמיד יכפיף את העלילה לנופים שסביבו ואם הוא מצייר "סיפור שמישהו הכתיב לי, כמו בסיפורים שאנחנו עובדים עליהם כעת על הרבי מלובביץ', אז נעשה את מה שמופיע בסיפור, אבל בספרי סדרת 'הגיע הזמן' היד שלי חופשית לגמרי, ושם אני יכול לכתוב ממה שהכי יקר לליבי ומה שאני מכיר, וזה הישוב שלי, מעלה חבר".

לשאלה אם מדובר בתופעה אופיינית לקומיקסאים אחרים הוא מסיב בפשטות שלמעשה הוא אינו שייך לקשרים פנימיים בין יוצרי קומיקס כך שאינו יכול לספר על חוויותיהם של אחרים.

בהמשך השיחה עמו נשאל אפשטיין אם בין דפי ספריו הוא יכול לשגר "עקיצות" כאלה ואחרות, מהסוג שרק תושבי הישוב יוכלו להבין והציבור הרחב שנחשף לספרים לא יזהה. לדבריו "מהלך קונספירטיבי" שכזה אינו מתרחש, ואם כבר יש קונספירציה שכזה הרי שהיא אינה בכיוון של עקיצות אלא יותר בכיוון חיובי.

"יש קונספירציה מהכיוון החיובי. אנחנו לא עוקצים אלא מראים רק את הטוב. במעלה חבר אנחנו רואים רק את הטוב ואין מה לעקוץ", הוא פותח ואומר ומדגים את הרמיזות הפנימיות שהוא משחיל לספריו עבור ילדי הישוב, בין השאר בשימוש בציור בית הכנסת של הישוב באחד הספרים או בפיקניק שמתרחש בספר אחר ונופו הוא נוף המדרשה המקומית בישוב. כמו כן הוא מציין כי הבית שבו מתרחשים הסיפורים הוא למעשה בית משפחתו שלו, ובאחד המקרים הוסיף בין ציורי הסיפור מפעל בפתח הישוב שמי שאינו מכיר אותו אינו יודע שזהו מפעל השוקולד שבמעלה חבר.

כאמור, בימים אלה עובד אפשטיין על ספר שירכז כמה מסיפוריו של הרבי מלובביץ'. בשיחה עמו הוא רומז לכמה מהסיפורים המשולבים בספר ומתארים את מידותיו הייחודיות ואת יכולותיו הבלתי נתפסות כפי שהתגלו בסיפור הפותח של הספר, סיפור מעורבותו של הרבי תוך כדי התוועדות במותו של סטאלין, מה שסיכל את מזימת הרופאים המפורסמת.

כך זה בספר
כך זה בספרצילום: יח"צ
וזו ההשראה
וזו ההשראהצילום: בבית הכנסת

כך זה בספר
כך זה בספרצילום: יח"צ
ההשראה
ההשראהצילום: צילום מהשטח