קולטניוק עם הצוות שהציל את חייו
קולטניוק עם הצוות שהציל את חייוצילום: דוברות מד"א

כנס הוקרה ל-200 מתנדבי וכוננים במרחב נגב של מגן דוד אדום, התקיים אמש (שלישי) בנתיבות.

במהלך הכנס נערך טקס הוקרה, שבו הוענקה תעודת 'מציל חיים' לאריה פחימה, נאמן חיים שהציל את חייו של ולדימיר קולטניוק בשבת שעברה.

פחימה, נאמן חיים פעיל ממרחב נגב של מד"א, נענה לפני כשבוע לקריאה שקיבל באפליקציית מגן דוד אדום. אריה שהגיע ראשון לביתו של קולטניוק ביצע בו פעולות החייאה מוקדמות והציל את חייו.

קולטניוק פונה לביה"ח, שם הוא משתקם ועתיד להשתחרר לביתו בימים הקרובים. במהלך הערב הוקרן סרטון מרגש שהציג את הפגישה בין פחימה וכונני מד"א לבין המטופל שניצל ולאחר מכן הוענקה לאריה פחימה תעודת מציל חיים.

לריסה קולטניוק, אשתו של ולדימיר, הודתה לצוותי מד"א בברכה מצולמת ואמרה "חשוב לי לומר לכולכם תודה. המצב של בעלי היה קשה מאוד והשתפר בזכותכם. יש לכם לב גדול וידיים מזהב, אתם עובדים במהירות ובצורה מקצועית כל כך. תודה לכם על כך".

בנו של ולדימיר, מיכאל, הגיע לערב ההוקרה והודה לצוותי מד"א: "הצוות הגיע במהירות ופעל בצורה מדהימה, אני אומר תודה בשם כל המשפחה לכל הצוות שפועל לעיתים בתנאים קשים ומצבי לחץ. אתם גורמים למשפחות להיות שמחים, אתם מצילים אנשים. תודה רבה לכם מכל הלב".

במהלך הערב נחנכו ארבעה אופנועי-מד"א חדשים שחולקו לכונני מד"א מעין הבשור שבעוטף עזה, בעיר ירוחם ובבאר שבע והועברה העשרה מקצועית בנושא שיקולים בקיבוע לקרש גב לנפגעי טראומה במתאר טרום בית חולים ע"י סמנכ"ל רפואה במד"א, ד"ר רפי סטרוגו. כמו כן העביר פרמדיק מד"א, ד"ר אורן וכט, סדנה בנושא חידושים ושיפורים בתחום ההחייאה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "תרומתם של המתנדבים, הכוננים והאופנוענים של מד"א משמעותית ביותר ומביאה להצלת חייהם של רבים בישראל. אנו עושים ונמשיך לעשות ככל הניתן על מנת להקנות לכוננים את המידע והכלים הטובים ביותר ולהכשיר מתנדבים נוספים.

"אנו גאים במערך הכוננים ומודים לכל המתנדבים על השקעתם הרבה ותרומתם שלא תסולא בפז. אני מחזק את ידכם ובטוח כי תמשיכו בעבודתכם המסורה למען הצלת חיים. אני מאחל להם המון בהצלחה ומקווה לראות אותם עוד שנים רבות בארגון", הוסיף בין.