אולם מועצת האו"ם לזכויות אדם. ארכיון
אולם מועצת האו"ם לזכויות אדם. ארכיוןצילום: Mike Segar, רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד החוץ לפעול לקיצוץ סכום של שני מיליון דולר מתשלומי ישראל למוסדות האו״ם וזאת על רקע ההצעות העוינות לישראל אשר אומצו לפני מספר ימים על ידי המועצה לזכויות אדם של האו״ם.

הסכום האמור ישמש להעמקה והרחבה של פרוייקטים ישראלים בתחום הסיוע הבינלאומי (מש״ב), ויושקע במדינות מתפתחות אשר תומכות בישראל במוסדות הבינלאומיים.

ראוי לציין כי הסכום המקורי של התשלומים הישראליים למוסדות האו"ם עמד על 11 מיליון דולרים. אחרי קבלת החלטה 2334 של האו"ם נגד ההתנחלויות החליטה ישראל לקצץ 6 מיליון דולרים מהתמיכה וכעת אחרי הקיצוץ הנוסף עומד הסכום שיועבר רק על 3.7 מיליון דולרים, וגם הסכום הזה עוד עשוי להשתנות.

בירושלים אומרים כי החלטה זו מהווה חלק מהמערכה הישראלית יחד עם ידידותיה ובראשן ארה"ב לתקן את האפליה האובססיבית כלפי ישראל באו"ם ובסוכנויותיו.

נציין כי רק בשבת האחרונה התקבלה במועצת זכויות האדם החלטה הקוראת למדינות בעולם להימנע מקשרים עם הישובים היהודיים ביהודה ושומרון. ההחלטה קוראת לחברות ולעסקים להימנע ממסחר עם ההתנחלויות ולהמשיך להחרים מוצרים משם.

שליח האו"ם למזרח התיכון אמר כי ישראל לא עשתה צעדים להפסיק את הבניה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים, על פי החלטה 2334. הוא הדגיש שהאו"ם רואה בכל פעילות בהתנחלויות מנוגדת לחוק ומכשול לשלום.