הרב שניאור אודזה, בן 36, הוא המועמד של מפלגת UKIP – מפלגת החירות של בריטניה – לראשות עיריית מנצ'סטר. אודזה משמש כרב במספר קהילות אורתודוקסיות באזור מנצ'סטר. הוא מזוהה עם חסידות חב"ד.

אודזה הוא אחד היהודים שהשתלבו במפלגות הימין באירופה, עליהם כתבה סוכנות הידיעות JTA פרופיל משותף. הוא נולד בבריטניה והחל את פעילותו הפוליטית בגיל 18, במפלגה השמרנית. עם השנים התרחק ממנה בגלל שזיהה אצלה "אופורטוניזם והעדר אידיאולוגיה", לדבריו.

מפלגת UKIP תמכה בברקזיט והיא מתייחסת בחשדנות למהגרים – בייחוד למוסלמים. אודזה סיפר כי חשד בתחילה שמדובר במפלגה קיצונית אבל לאחר שנפגש עם כמה ממנהיגי התנועה, השתכנע שהם "לא גזענים מהימין הקיצוני כפי שהתקשורת השמאלנית היתה רוצה שנחשוב", אלא דווקא אנשים שחושבים כמוהו. הוא גילה, לדבריו, שהמפלגה היא בעצם "הבית הטבעי" עבורו.

אודזה סבור שמידה מסויימת של לאומנות בריטית טובה גם עבור היהודים. "לא האמנתי שאומה שהולכת ומאבדת את הביטחון שלה לגבי הכיוון שלה והייעוד שלה יכולה להגן על האוכלוסיה היהודית שלה", הסביר.

הממסד היהודי התייחס למועמדות שלו במסגרת UKIP בשילוב של "הלם, תחושת זוועה ופליאה", הוסיף, אבל היהודי ברחוב מגלה עניין, ואחד מבני הקהילה שלו אף אמר לו שהוא מצביע ל-UKIP ורואה בכך "סוד המלווה ברגשי אשמה".

אחת המתמודדות מול אודזה, הדמוקרטית הליברלית ג'יין ברופי אמרה שאין זה ראוי לבחור באודזה בגלל שהוא שומר נגיעה ומסרב ללחוץ יד לנשים.