לאה גולדין בכנסת
לאה גולדין בכנסתצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) הגיב לדיון הסוער שהיה היום (רביעי) בוועדה לביקורת המדינה, במהלכו פרצה בבכי אמו של הדר גולדין ומתחה ביקורת נוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשתתף בדיון.

"משפחות שאול וגולדין קיבלו החלטה ערכית נדירה שלא ללחוץ על ממשלת ישראל לשחרר מחבלים תמורת החזרת הבנים. זה לא הופך אותם לפחת ראויים ליחס, בדיוק ההיפך", אמר בנט.

''הם הורים גיבורים לילדים גיבורים. עלינו לעשות כל שניתן כדי להשיב את הבנים הביתה. לא עשינו הכל״, הוסיף יו"ר הבית היהודי.

לאה גולדין לראש הממשלה: הפכת אותנו לאויב העם

במהלך הדיון בוועדה לביקורת המדינה על דוח המבקר בנושא צוק איתן, מתחה אמו של הדר גולדין הי"ד ביקורת על מבקר המדינה יוסף שפירא: "דוח המבקר שכח או שדאגו שישכח, שני חיילים מצטיינים: הבן שלי הדר גולדין ואורון שאול, שנחטפו למנהרות. היה חשוב למבקר להדגיש שהיה עובד זר חלל. אבל לא הוזכרו שני שבויים בעזה. אי אפשר לקרוא להדר ואורון חללים, הם לא חללים, הם נעדרים".

"החלטתם כבר שגורלם נחתם? איך סיימתם את המבצע כשהם שם? האם אנחנו, ההורים השכולים דוח פתולוגי בשבילכם? היום כמעט שלוש שנים אחרי המלחמה, לא מבצעים כלום מהחלטות הקבינט. הוועדה בעניין השבויים לא מתכנסת. אני יודעת איך יראה הדוח של המלחמה הבאה".

ד"ר לאה גולדין קראה לעבר ראש הממשלה: ''שלוש שנים אנחנו שומעים 'אני אח שכול' - את אח שלך החזירו. בבקשה לא להלך אימים עלינו. הפכת אותנו לאויב העם".

לדבריה, "חמאס רצה לחטוף והיום יש לו שני חיילים. השאלה אם תצליחו להחזיר אותם בלי להוריד את המדינה ביגון שאולה היא זו שתקבע את תוצאות מבצע צוק איתן. תתביישו לכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון "אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים בשביל להחזיר את אורון והדר, אבל יש סיכונים שאני לא מוכן לקחת".

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) התפרץ לעבר לאה גולדין ואמר: "זה לא בסדר, הטענות שלך מוגזמות". גולדין תקפה אותו בתגובה: "חצוף שכמותך, איפה אתם חברי הכנסת? מתי בפעם האחרונה שאלתם מתי מחזירים את שני הבנים? תתביישו לכם".

לאחר הדיון ביקש ח"כ זוהר להבהיר: "אימו של הדר גולדין ז״ל טענה שראש הממשלה הפך אותם לאויב העם. תגובתי היתה שזה פשוט לא נכון. אני מכבד אותה ומתנצל אם נפגעה מכך".