חוטובלי עם סגנית המזכ"ל אמינה מוחמד
חוטובלי עם סגנית המזכ"ל אמינה מוחמדצילום: אלכסי רוזנפלד

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי נפגשה עם סגנית מזכ"ל האו"ם, אמינה מוחמד, בניו יורק לדיון ברפורמות הנדרשות על מנת שהארגון יפסיק להפלות לרעה את ישראל.

חוטובלי העלתה בפני סגנית המזכ"ל את סוגיית הדוחות האנטי ישראלים שמופקים באו"ם ומוסדותיו ואמרה, "לא ייתכן שגורמים שכותבים את הדוחות נסמכים על מידע מארגונים שמעולם לא ביקרו בעזה". סגנית השר שיבחה את אמינה מוחמד על גניזת הדוח האחרון של ESCWA.

כמו כן התייחסה סגנית השר למחסור בישראלים בעמדות מפתח באו"ם וביקשה מסגנית המזכ"ל מוחמד למנות אישיות ישראלית בכירה לתפקיד תת מזכ"ל האו"ם.

סוגייה חשובה נוספת שהעלתה חוטובלי היא סוכנות אונר"א. חוטובלי ביקשה לטפל בפליטים הפלשתינים על פי העקרונות של סוכנות הפליטים של האו"ם, ה-UNHCR: "המצב בו לפלשתינים יש ארגון המנציח את הפליטות לדור חמישי צריך להסתיים והגדרת הפליטות שלהם חייבת להיות זהה לזו המקובלת בסוכנות הפליטים של האו"ם המוגבלת לדור ראשון בלבד. אונר"א צריך להמשיך ולתפקד כארגון הומניטרי בלבד".

לאחר מכן, נועדה חוטובלי עם שגריר ישראל באו"ם דני דנון והשניים דנו בהמשך הפעלת לחצים על האו"ם להחלת רפורמה.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה בסיום הפגישות, "מורגשת רוח חיובית מהנהגת האו"ם החדשה כמו גם מהממשל האמריקאי של טראמפ ואני אופטימית לגבי שינויים משמעותיים כלפי ישראל בזירת האו"ם".