תלונה. מח"ש
תלונה. מח"שצילום: יונתן סינדל - פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד משה כהן, שוטר יס"מ בגין תקיפה סתם, תקיפה הגורמת חבלה של ממש והפרת אמונים.

מכתב האישום עולה כי ביום שלישי בשבוע שעבר התייצב כהן למשמרת במשרדי היס"מ המצויים בשכונת וואדי אל ג'וז שבמזרח ירושלים והחנה את רכבו הפרטי בחניון עפר סמוך למשרד, המשמש גם מבקרים באי משרד הפנים.

כאשר סיים כהן את משמרתו בשעה 23:00, ירד אל החניון ונוכח כי לרכב נגרמו נזקים. למחרת פנה למוקד הביטחון של משרד הפנים, וביקש מהקב"ט לבדוק את המצלמות הפונות לחניון על מנת לאתר את מי שגרם נזק לרכבו. כהן הבחין כי הנזק לרכבו נגרם על ידי משאית, וכן עלה בידו לזהות את לוחית הזיהוי של המשאית. לאחר מכן תוך ניצול נגישותו למאגר המשטרתי, ושלא במסגרת תפקידו, בדק במסוף המשטרתי במשרדו את פרטי הבעלים של המשאית לפי המספר שעל לוחית הזיהוי.

ביום חמישי בשעה 06:45 הגיע כהן אל החניון וזיהה את המשאית חונה בחניון. כהן עלה למשרדו ומשראה דרך חלון המשרד כי אדם מניע את המשאית הוא מיהר חזרה לחניון על מנת לבקש את פרטיו.

כאשר הגיע כהן למשאית, הוא הורה לנהג המשאית (בן 48) לרדת מהמשאית, תוך שהוא מגדפו. המתלונן מילא אחר הוראתו ועוד טרם פתח הנאשם בדברים הוא היכה את הנהג בפניו.

לאחר מכן הטיח כהן בנהג כי לא השאיר פתק בעקבות התאונה. הנהג טען בפניו כי כן השאיר פתק, ובין השניים התפתח דין ודברים קולני מלווה בתנועות ידיים. במהלך הוויכוח אמר הנהג לכהן כי עוד "ישלם" על התנהגותו. בתגובה נגח כהן בראשו של הנהג, והיכה אותו בשנית בראשו בעודו מגדף את הנהג. הנהג אחז בראשו, התכופף בלא להגיב להכאתו בידי כהן, ולמרות זאת בעט כהן בנהג באמצעות "ברכיה" לבטנו. כהן הוסיף והכה את הנהג פעם נוספת בראשו.

בשלב זה, הגיע למקום א.ט. וביקש להתערב על מנת למנוע את המשך מעשי האלימות. בתגובה, גידף אותו כהן ותקף אותו כשהוא בועט בו ומכה אותו בחלקי גופו השונים. בין השניים התפתח עימות עד שאדם אחר, שהיה במקום, הפריד ביניהם. בהמשך נשען המתלונן על צד המשאית בסמוך למושב הנהג, כשהוא עם גבו למתרחש. בשלב זה קרב כהן אל הנהג ובעט בו בגבו. כתוצאה ממעשיו של כהן נגרמו לא.ט. נפיחות ושטף דם מתחת לעין ימין ושפשופים על החזה.

בכתב האישום נאמר כי "במעשיו תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין, גרם חבלות לאדם נוסף, ועשה מעשה של הפרת אמונים עת ניצל את נגישותו למאגר המשטרתי שלא במסגרת תפקידו".

יצוין כי השוטר הושעה מתפקידו סמוך לאחר האירוע על ידי הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל.

מח"ש ממליצה להעמיד לדין משמעתי שוטר נוסף שצפה במתרחש ולא פעל לכאורה על מנת לחדול את הנאשם וגם לא דיווח על האירוע כמתחייב.

שני שוטרים נוספים שעברו באזור לקראת סיום האירוע לא דיווחו, על פי החשד, על ההתרחשות, גם עניינם יועבר לבחינת הגורמים המוסמכים במשטרה.