יו"ר מטה עמונה אביחי בוארון מודיע על פתיחה בשביתת רעב
יו"ר מטה עמונה אביחי בוארון מודיע על פתיחה בשביתת רעבצילום: אלירן אהרון

במטה מאבק עמונה מגיבים הבוקר (חמישי) לפרסומים לפיהם הקבינט יתכנס היום להצביע הערב על הקמת ישוב חדש עבור תושבי עמונה.

"אנו דורשים מראש הממשלה ומשרי הקבינט לתמוך פה אחד בהקמת ישוב חדש כולל מתן סמל ישוב ובמיקום החדש שנבחר על ידי התושבים", נמסר מהמטה.

"אנו מודיעים ברורות כי הקמת שכונה צמודה לישוב קיים (גבעה ב בישוב הותיק שבות רחל) אינה מהווה ישוב חדש כמשמעו בהסכם איתנו וכי החלטה כזו נוגדת את ההסכם וממילא לא נשתף איתה פעולה", הוסיפו במטה המאבק.

לדבריהם, "אם החלטה להקמת הישוב החדש לא תתקבל היום, תהיה זו הפרת הסכם והפרת התחייבות שלטונית מעבר לסטנדרט הציבורי הקלוקל שיקבע, לפיו הסכמים לא שווים את הנייר שהם חתומים עליו. במצב זה לא תישאר לנו ברירה ונעשה שימוש בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו. הרסתם תבנו. התחייבתם בהסכם, שעד ה-31 במרץ תחל הקמת הישוב החדש - קיימו את ההסכם, יממה לפני מועד פקיעתו".

במטה המאבק התייחסו גם לדיווחים לפיהם הקמת הישוב החדש כרוכה בהגבלת הבניה ביו"ש ואף פוגעת בהתיישבות, "אין לכרוך בשום צורה, בין בניית הישוב החדש לבין הדיון על הבניה ביו"ש ובארץ כולה. יש הסכם ואותו חייבים לקיים. במקביל יש דיון מדיני כמה לבנות ביו"ש והיכן לבנות. הצבת משוואה פראדוקסאלית לפיה ישוב חדש בא על חשבון בניה היא מניפולציה - לא פחות. על חברי הקבינט לכפור בה ובעצם הצבתה בבסיס הדיון. כשם שיש לבנות את עמונה בהקדם, יש להוסיף חיים ובניה ביו"ש ובכל הארץ כולה".