סכין שחיטה
סכין שחיטהצילום: פלאש 90

בית הפרלמנט הפלמי בבלגיה המרכיב לצד הפרלמנט הואלוני את בית הנבחרים של המדינה, הודיע היום (חמישי) כי יאסור קיום שחיטה כשרה ברחבי המדינה משנת 2019.

ההחלטה האוסרת על שחיטה ללא העמום הבהמה על-ידי מכת חשמל התקבלה ברוב גדול בפרלמנט הפלמי והחלטה דומה צפויה להתקבל בבית הפרלמנט הוואלוני בחודש אפריל.

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) שמשרדיו יושבים בבריסל, ביקר קשות את ההחלטה ואמר כי "החלטת הפרלמנט הפלמי היה מפוקפקת ומטרידה. בשר כשר מייצג חלק זעיר מהבקר הנשחט בבלגיה. הפרלמנט הפלמי לא נתן את הדעת לסבל העצום שנגרם למאות אלפי ראשי הבהמות שנשחטות מידי יום ברחבי המדינה, או לתנאים המזעזעים בהם משנעים את הבהמות לבתי המטבחיים הלא כשרים.

''לפיכך, ראוי בהחלט להסיק כי אין להחלטה זו כל קשר לבעלי-חיים אלא לפגיעה בקהילה היהודית ובמנהגיה", תקף הרב מרגולין.

עוד מציין הרב מרגולין, "הבה נבחן את העדויות: הרשות האירופית לבטיחות מזון גילתה כי שיעור הכישלון של מכת החשמל להימום הבהמה עשוי להגיע לכדי -31%. מדובר במיליוני בהמות בשנה שנאלצות לעבור סבל אכזרי מיותר. אבל על זה אף אחד לא מדבר. אף על פי שמספרים אלה עולים בהרבה על כמות החיות שנשחטות בשנה בבלגיה לבשר כשר.

"תמיד יהיה דיון על מה שניתן ללמוד מהראיות המדעיות, והקהילות היהודיות ברחבי אירופה תמיד מוכנות לדון בכך, אבל זה פשוט שקר מסוכן אז בואו נפסיק את העמדת הפנים הזאת".