הרצוג: "לאפסן את האגו ולכבוש את השלטון"

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב (חמישי) את תקנון הבחירות לראשות המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה ואת הצעת ההחלטה על קיום הבחירות בתאריך ה-3 ביולי 2017.

בנוסף, ועידת המפלגה הסמיכה את יו"ר המפלגה ומזכ"ל המפלגה לקיים משא ומתן עם מפלגת "התנועה" בראשות ציפי ליבני לטובת המשך השותפות הפוליטית בין המפלגות וחיזוקו, ובכלל זה בחינת בניית גוש פוליטי גדול על בסיס המחנה הציוני ואפשרות לפריימריז פתוחים בעתיד על הובלתו של גוש כזה.

בין הצעות ההחלטה הנוספות שאושרו - גיבוש קביעת כללים משותפים מחייבים לנציגי המפלגה במוסדות השונים, שיגובשו על ידי ועדה בראשותו של ח"כ לשעבר אופיר פינס, הקמת פורום הנהגה - "לשכה פוליטית", הקמת ועדה לקידום המחוזות וייצוג ראוי לפריפריה ברשימה לכנסת של מפלגת העבודה, הקמת ועדה לבחינת נושא הפריימריז הפתוחים במסגרת גוש פוליטי רחב ובחינת היוזמה למשאל עם בסוגיית עתיד איו"ש לרגל 50 שנה למלחמת ששת הימים, אותה הביא ח"כ איתן ברושי.

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר בוועידה "עלינו להתאחד, להתלכד בתוכנו ולהקים גוש גדול של מפלגות הרוצות לייצר אלטרנטיבה אחרת וכך נכבוש את השלטון. צריך להביא את כולם ביחד לגוש גדול. גוש מדיני-חברתי ששם את המדינה קודם, ומאפסן את האגו. גוש שמדבר לכל עם ישראל - אשכנזים ומזרחים, דתיים וחילוניים, פריפריה ומרכז, עולים וותיקים בני העיר ובני ההתיישבות, מוסלמים, נוצרים, דרוזים ושאר הקבוצות החשובות בישראל".

אבי גבאי נואם בוועידה