הרב יצחק חי זאגא
הרב יצחק חי זאגאצילום: ניסים לב

הרב יצחק חי זאגא המתמודד על ראשות הבית היהודי, מתחייב להורדת שכר הלימוד הגבוה במוסדות החינוך הדתיים לאומיים.

"הציבור הדתי לאומי שבע מהבטחות ראשי הבית היהודי, שלא מומשו עד לעצם היום הזה, באשר להורדת שכר הלימוד המרקיע שחקים, במוסדות הדתיים לאומיים", אומר הרב זאגא.

לדבריו, "העלויות מגיעות לעתים, לכדי כמעט חצי מהוצאותיה של משפחה, וזוהי גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. זהו רכיב שמעלה את יוקר המחיה למשפחה הדתית לאומית, בעשרות אחוזים, לעומת שאר האוכלוסיה. משפחות רבות נקלעות לקשיים כלכליים אדירים, בגלל העלויות הבלתי נסבלות האלה".

הרב זאגא מאשים, כי "הכשלון החרוץ בתחום הזה, שייך למנהיגי הבית היהודי, שאינם מוכנים להילחם על הנושא הזה, בגלל היותו 'סקטוריאלי' מידי לטעמם. אי אפשר להתעלם מהצרכים של הציבור הדתי לאומי, רק בגלל שאיפות אובססיביות לכס ראש הממשלה. יתירה מכך, אני מאמין שמאחר והטיפול בנושא זה יבוא כחלק ממערכת שלמה של פעולות להורדת יוקר המחיה, בעבור כלל הציבור הישראלי, המכיל בתוכו גוונים רבים, בעלי צרכים שונים ומגוונים, הוא גם לא ייתפס כצעד סקטוריאלי".

"כך או כך, אני מתכוון לשלב את נושא הורדת שכר הלימוד בהסכמים הקואליציוניים שיהיו בבסיס הממשלה הבאה. לא יהיה שום עיכוב. נגמרו התירוצים. מוכרחים להוריד את שכר הלימוד המטורף הזה, ומיד", מדגיש הרב זאגא.