ארגוני הר הבית והמקדש עתרו לבג"ץ נגד מפקד מחוז ירושלים במשטרה, לאחר שביטל את האישור שנתנה המשטרה לקיים את אירוע תרגול קרבן הפסח, ברחבה למרגלות הכותל הדרומי של הר הבית - "מתחם דוידסון".

העותרים, המיוצגים על ידי עו"ד אביעד ויסולי, מבקשים מבג"ץ להורות למפקד המחוז לתת את האישור לתרגול ולהימנע מלהפריע לקיומו.

נציין כי מידי שנה בשנים האחרונות מתרגלים ארגוני הר הבית והמקדש את הקרבת קרבן הפסח כהלכתו. במסגרת זו מובא כבש בן פחות משנה, אשר נשחט על ידי שוחט שהתמחה בשחיטה הלכתית (בפיקוח וטרינר ממשרד החקלאות).

האיברים הרלוונטיים ודמו של הכבש נשרפים על גבי דגם של מזבח בגודל אמיתי, ולאחר מכן ניצלה הכבש לפי הלכות קרבן פסח ובשרו מחולק למשתתפי התרגול. בכל אחד מתרגולי הפסח השתתפו אלפי אנשים, והוא עורר עניין תקשורתי וציבורי רב.

השנה החליטו ארגוני המקדש, לרגל שנת היובל לשחרור הר הבית וחזרתו לריבונות העם היהודי, כי התרגול יתקיים באזור הר הבית. לשם כך הם בחרו באזור למרגלות הכותל הדרומי, בו ניתן לקיים את האירוע. לצורך כך התקשרו הארגונים בהסכם עם החברה לפיתוח הרובע היהודי, המפעילה את האתר.

החברה לפיתוח דרשה כי המשטרה תאשר את האירוע. מנהלי האירוע פנו למשטרה, אשר אישרה את האירוע, אך דרשה להקטינו ולבטל את השחיטה והאש על המזבח. מארגני האירוע אף קיבלו מהמשטרה אישור בכתב לקיום האירוע.

אולם, באופן בלתי צפוי החליט ביום חמישי מפקד המחוז לבטל את אישור המשטרה ברגע האחרון - שבעה ימים לפני האירוע. למחרת הוגשה עתירה דחופה לבג"ץ.

בעתירה טוענים ארגוני המקדש כי ההחלטה על ביטול האישור התקבלה "באופן שרירותי ובניגוד לחוק ולנהלי המשטרה... מבלי לתת לכך כל נימוק וללא כל הגיון או שינוי נסיבות היכול להצדיק זאת".

העותרים משווים את עמדת המשטרה לזו הננקטת על ידה במצעדי הגאווה, בהם המשטרה מביאה אלפי שוטרים לירושלים ועומדת על קיום המצעד כפי שמבקשים המארגנים, על אף כל אירועי האלימות החמורים שאירעו באותם מצעדים.

העותרים מוחים כנגד ההתייחסות המזלזלת של המשטרה ליהודים המבקשים לקיים אירוע דתי במקום קדוש כהר הבית ומבקשים את התערבותו של בג"ץ לאכוף על המשטרה את קיום האירוע. עד לרגע זה טרם נקבע מועד לדיון בעתירה.