בנט בכנס המדרשות
בנט בכנס המדרשותצילום: marabu.pr

כ-2000 בנות תלמידות המדרשות התורניות לבנות השתתפו ביום חמישי בכנס לימוד תורה לנשים והכנה רוחנית לחג הפסח שהתקיים בבניני האומה בירושלים

הכנס, שהתקיים זו השנה השניה, לאחר הפסקה של 6 שנים איחד ליום אחד את כל עולם התורה הנשי, והתכנסו במסגרתו למעלה מ-25 מדרשות מכל קצוות הארץ יחד בסימן 'נשים לומדות תורה'.

את הכנס כיבדו בנוכחותם שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, סגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה וראש מנהל החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ. למעלה מ-25 שיעורים שונים התקיימו במהלך היום.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, נאם בפני הבנות ואמר, "פעם בבני עקיבא הינו שרים ישיבות נקים בכל מקום, היום צריך להוסיף, מדרשות נקים בכל מקום בעיר ובכפר".

"הכנס השנתי של פורום המדרשות התורניות לבנות הוא בשורה מרגשת במיוחד, לא רק בגלל ההיקף ההולך וגדל של לימוד התורה לנשים , אלא גם בגלל רוחב היריעה ומגון הגישות והדעות העצום שעולם לימוד התורה לבנות מציג, עולם המאחד בתוכו את כל זרמי הציונות הדתית", הוסיף בנט.

מנכ"ל פורום המדרשות, יערה ישורון, סיפרה "זו השנה השניה ברציפות בה בנות המדרשות מצביעות ברגליים. לימוד התורה לנשים נמצא במרכז השיח הציבורי וזאת במטרה לייצר שינוי מציאות בכל תחומי החיים, ממנהיגות קהילה ועד יועצות הלכה. הביקוש הגדל והמדרשות המלאות עד אפס מקום ממחישות את העוצמה האדירה של המדרשות התורניות לבנות".