היעד הבא - נתב"ג. מפגיני הפלג הירושלמי
היעד הבא - נתב"ג. מפגיני הפלג הירושלמיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אנשי 'הפלג הירושלמי' אינם נחים: לאחר שניסו להשבית את 'מרתון ירושלים' לפני שבועות אחדים, מאיימים כעת אנשי 'הפלג הירושלמי' להפגין ביזור שדה התעופה בן גוריון וכדי לנסות לעורר את תשומת הלב העולמית.

הבוקר פרסם גוף ארגון ההפגנות העונה לשם 'הוועדה להצלת עולם התורה' כי "יש לעקוב ולהתעדכן בהודעות שיתפרסמו בימים הקרובים, כדי שיוכלו לשנות את מועד הטיסה, או לחילופין להקדים את הגעתם לשדה התעופה שעות רבות בטרם ייווצרו קשיי תנועה באזור".

בביטאון 'הפלס' המזוהה עם הרב אוירבאך נאמר, "לנוכח ההסלמה בהתנכלות של השלטון לאסירי עולם התורה, הוחלט להרחיב בימים אלה את המחאה על מנת שתגיע לאוזני העולם כולו".

בדבריהם הסבירו כי בכוונתם להגביר את המודעות בקרב יהודי העולם להתנהלות הממשלה כלפי בחורי הישיבות. "במסגרת הפעולות שנועדו להעביר מסר למדינות העולם, יתקיימו צעדי מחאה המוניים באזור נמל התעופה, לעיניהם של התיירים הזרים המגיעים לישראל וחוזרים ממנה לארצותיהם. במקום יינשאו שלטי מחאה באנגלית ובשפות נוספות".

בדבריהם הבהירו המארגנים כי ייתכן שיפתחו בהפגנות ספונטניות ללא התרעה מראש על מיקומן המדויק. "במידה והפרסום המוקדם שנועד לתועלת הציבור יגרום להיערכות עוינת בשטח שתפריע ותמנע את קיום צעדי המחאה, ניאלץ לבצע את המחאה במועדים שונים ללא פרסום הודעה מראש".