קרב מגע
קרב מגעצילום: אייסטוק

חמישה אנטישמיים תקפו את נתנאל אזולאי, בן 17, ואת אחיו הגדול, יעקב, בסמטה חשוכה בפריז, ב-21 בפברואר.

"יהודים מלוכלכים, אתם עומדים למות!", צעק עליהם אחד התוקפים.

האירוע הגיע לכותרות לא בגלל שהוא נדיר – מאות תקריות אנטישמיות מתרחשות באזור פריז מדי שנה – אלא בגלל אופיו הקשה במיוחד: התוקפים ניסרו את אצבעו של נתנאל והוציאו את הכתף שלו ממקומה לפני שעוברים ושבים התערבו והפרידו בין התוקפים לקורבנות.

בדיווח של סוכנות הידיעות JTA נמסר כי אזולאי "כמעט איבד את אצבעו", אבל האירוע עלול היה להיגמר בצורה קשה יותר – אלמלא היה מיומן באמנות הלחימה "קרב קונטקט", הקרובה לקרב מגע. "למעשה, הוא התאמן לקראת תקרית שכזו במשך שנים".

"לדעתי, קרב [קונטקט] הציל את חיינו", אמר אזולאי. הוא החל להתאמן כילד, כמו גם אחיו. אביו של אזולאי הוא מדריך קרב קונטקט, והמשפחה היתה בין חלוצות אמנות הלחימה בצרפת.

ואולם, בעשור האחרון פנו אלפי יהודים בצרפת וגם מספר לא-יהודים, לאימוני קרב מגע, כדרך להתגונן בפני האיומים הגוברים והולכים ברחובות. "יש פיצוץ בפופולריות של קרב מגע", אמר אבי אטלן, אחד הראשונים שלימדו את הטכניקה בצרפת.

לדבריו, עד לפני כעשור, רק קומץ בתי ספר באזור פריז הציעו שיעורי קרב מגע. כיום, קרב מגע נלמד בלפחות 20 בתי ספר יהודיים, כולל כאלה השייכים לרשת חב"ד. גם קייטנות יהודיות החלו להציע אימוני קרב מגע.