נתניהו
נתניהוMarc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגבש שורה של מחוות וצעדים בשטח כלפי הפלסטינים, גם ביהודה ושומרון וגם ברצועת עזה, שיהיו בעלי השפעה מידית על מצבם הכלכלי.

על פי הדיווח של ברק רביד בעיתון "הארץ", בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה ביום חמישי בלילה, עדכן ראש הממשלה את השרים כי ממשל טראמפ הוא שדורש מישראל לבצע שורה של מחוות עבור הפלסטינים.

נתניהו אמר לשרים כי הנשיא טראמפ נחוש להשיג עסקה ישראלית-פלסטינית וחשוב שישראל תהיה הצד שמפגין רצון טוב ולא תיתפס כמי שמכשילה את המהלך האמריקאי.

ראש הממשלה גם החליט לצמצם את פעילות ועדת התכנון של המינהל האזרחי שמאשרת תוכניות בנייה ביהודה ושומרון, והיא תתכנס אחת לשלושה חודשים במקום פעם בשבוע. לדבריו נתניהו, מעתה יוטלו הגבלות נוקשות יותר ופיקוח הדוק יותר על בנייה במאחזים לא חוקיים.

מוקדם יותר היום (ראשון) התייחס שר החינוך נפתלי בנט להסכמת הקבינט לריסון הבנייה ביהודה ושומרון. יו"ר הבית היהודי אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "ביום חמישי בערב הקבינט קיבל את המדיניות שראש הממשלה הציג, מדיניות מאוזנת של המשך הבנייה ביהודה ושומרון, ללא מגבלה דמוגרפית, אבל עם מגבלות מסויימות".

"על פניו, זה נראה הסדר ראוי. המבחן יהיה בביצוע. אמרתי לראש הממשלה שזה נשמע בסדר גמור אבל הוא ייבחן בביצוע", הדגיש בנט.

נילחם על הפשרת הבנייה

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר היום כי "אם יתברר שההודעות העמומות הללו היוצאות מממשלת ישראל בנושא בנייה, פירושן הקפאה, לממשלה הזו - ממשלת ימין הפועלת בעידן כזה - לא יהיה תוקף מוסרי וגם לא תוקף אלקטוראלי.

"אנחנו מצפים להחלת ריבונות ולתנופת בנייה. ולא נוותר על כך. אם תתווסף בניה נשמח. ואם לא - נאלץ להלחם על שלנו", הבהיר דגן.

דגן הוסיף, "אנחנו שמחים שנשיא ארה"ב לא חרט על דגלו את נושא הפגיעה בהתיישבות ביו"ש והוא ידיד אמיתי לישראל. עם זאת הדרישה שלנו מופנית לנבחרי הציבור שלנו. תמיד נשיא ארה"ב יהיה בתווך בין האינטרסים של ישראל לאינטרסים של מדינות ערב. הוא לעולם לא יהיה ציוני יותר מראש ממשלת ישראל".