התאגיד שמאלני?
מתוך "הפטרויוטים" בערוץ 20

העיתונאי קלמן ליבסקינד מתייחס בטורו העיתון "מעריב" לטענות לפיהן התאגיד הציבורי מנוהל על ידי אנשי שמאל.

"בזמן האחרון, לאחר שפורסם שאשדר בצוותא עם אסף ליברמן, מגיש מעולה שגדל בגל"צ, התחלתי לשמוע קולות שטוענים שהשמאלנים 'הצמידו לי בייביסיטר'.

ובכן, לליברמן ולי הוצע להגיש כל אחד תוכנית אקטואליה נפרדת. מעולם לא נפגשנו קודם לכן, אבל שמענו זה את זה ברדיו, וכשמישהו זרק את הרעיון לשדר בצוותא, זה הספיק לשנינו כדי להתלהב, מתוך הערכה שלשידור משותף של שנינו יש פוטנציאל רדיופוני טוב. כדי שלא ארגיש שיש עלי לחץ בעניין הזה, טרחו קובלנץ ובן רובי לצלצל אלי שוב ושוב. 'חשוב לנו להבהיר לך שההחלטה בידיים שלך', אמרו לי. 'אם תרצה להגיש לבד, תגיש לבד. רק אתה תחליט'.

הערכתי מאוד את הגישה הזו שלהם. אני מקפיד כאן לדבר רק על עצמי על אף שכל מי שמסתובב במסדרונות התאגיד יודע שמדובר בעניין רחב הרבה יותר ממני, ושהגיוון שקיים בתאגיד לא היה מעולם בשום מערכת תקשורת בישראל".

ליבסקינד מוסיף "כדי להסיר מעל השולחן את הטענה על עלי תאנה, הנה עוד סיפור שאני חושף פה לראשונה על 'חבורת השמאלנים' הזו. לאחרונה פנו אלי קובלנץ ומנהל חטיבת החדשות החדש, ברוך שי, עם עוד הצעה. 'אל תסתפק ברדיו', ניסו לשכנע אותי, 'בוא גם לטלוויזיה'. קובלנץ ושי הציעו לי לשבת ערב־ערב במהדורה המרכזית ולשמש כפרשן הבכיר של התאגיד, בתחום הפוליטי, המדיני והמשפטי.

אני משתף אתכם בסיפור הזה, רק משום שטענת ה'שמאלנים' הזו, שמושמעת כל הזמן כלפי מנהלי התאגיד, מוציאה אותי מדעתי. אין לי מושג איזה פתק משלשלים החברים האלה בקלפי, וזה גם לא מעניין אותי. אני יודע שמעולם לא הציע כלי תקשורת ציבורי הצעה כזו למי שלא בא מהקליקה הישנה. מעולם. ולהתייחס לאנשים האלה - שהפקידו את רצועת האקטואליה של הרדיו בבוקר ואת תפקיד הפרשן הבכיר של הטלוויזיה בערב ביד איש שמזוהה כהכי לא שמאלני שיש – כאילו הם אוסף שמאלנים שמערבים את השקפותיהם הפוליטיות בשיבוץ העובדים, זה מביך ומעליב".