ד"ר אברהם ליפשיץ
ד"ר אברהם ליפשיץצילום: ערוץ 7

אברהם ליפשיץ, ראש מינהל החמ"ד, מגיב בראיון לערוץ 7 על העצומה שנשלחה בראשית השבוע לשר החינוך על ידי עשרות הורים שבנותיהם לומדות באולפנות ובמוסדות תיכוניים של החמ"ד, הקוראת לשר החינוך שלא לקדם הכנסת ארגונים המשכנעים בנות דתיות להתגייס לצה"ל, בתוך האולפנות ובתיכונים הדתיים.

לדבריו הדברים שנכתבו בעצומה אינם נכונים, "זה אמנם יפה שהורים מעורבים בחינוך ילדיהם בפרט בנושאים חשובים ושר החינוך יגיב מה שיגיב. אבל אני יכול לומר שבחינוך הממלכתי דתי, וכך החליטה מועצת החמ"ד בעבר, אנחנו מנחים את התלמידות שלנו לצאת לשרות לאומי משמעותי למדינת ישראל. יחד עם זאת, בנות שהולכות לצבא אנחנו מלווים אותן באהבה ובחום כולן בנותינו כמו שאני יודע אין כניסה של ארגונים שדוחפים בנות ללכת לצה"ל. יש כן מצב שבו תלמידות שהחליטו ללכת לצבא מוסדות החינוך מלווים אותן ומנחים אותן לקבל את ההדרכה הנכונה לקראת הכניסה לצה"ל".

ליפשיץ מדגיש כי לעתים בתי הספר מזמינים עמותות כדוגמת אלומה להדריך את הבנות שהחליטו להתגייס, "עמותת אלומה היא עמותה שמלווה בנות שהחליטו ללכת לצבא ובתי הספר מבקשים הדרכה ומזמינים אותם כדי שהבת תדע את זכויותיה ואיך נערכים לגיוס. עמותת אלומה לא נכנסת לבית ספר ועושה ציד מכשפות.

היא רק מלווה את אלה שהחליטו להתגייס. מבחינתנו ההכוונה היא ללכת לשרות לאומי למען עם ישראל ולא במסגרת צה"ל אבל מי שהחליטה ללכת לצה"ל אנחנו מלווים אותה. זה נכון שמספר המתגייסות הדתיות עלה אבל לא בצורה דרמטית עדיין הרוב המוחלט הולך לשרות לאומי. אנחנו מחנכים את הבנות לאידאליסטיות נתינה ואהבה לארץ ולמולדת וחשוב שהבנות ילכו לשרות לאומי כמובן שמי שהולכת לצה"ל תקבל את מלוא התמיכה והסיוע".