17 אלף יחידות דיור. אתר בנייה בבית שמש
17 אלף יחידות דיור. אתר בנייה בבית שמשצילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

כחלק מהמאמץ לצנן את בועת הדיור בישראל, התקיים היום (ב') מעמד חגיגי בבית שמש במסגרתו נחתם הסכם הגג לבניית אלפי יחידות דיור בשכונות רמת בית שמש ד' וה'.

במסגרת הסכם הגג ייבנו למעלה מ-17,000 דירות חדשות וכ-530 דונם יוקצו לטובת שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות. בנוסף יועברו תקציבים לפיתוח התשתיות, שיפור התחבורה הציבורית ופארקים עירוניים.

מדובר בבשורה של ממש עבור בית שמש העתידה להכפיל את מספר תושביה בשנים הקרובות ולספק פתרונות דיור עבור אלפי משפחות מהציבור החרדי והכללי.

בטקס נטלו חלק ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי יואב גלנט, שר הפנים אריה דרעי, ראש העיר משה אבוטבול, משה מונטג מחזיק תיק תכנון הבניה בעיר, וכן ראשי ערים, אישי ציבור ומכובדים רבים.

בית שמש מונה כ-104 אלף תושבים, בכ-21 אלף בתי אב. הסכם הגג יכפיל את אוכלוסיית העיר, לגודל אוכלוסייה הדומה לבאר שבע כיום. רק לפני כשלושים שנה קיבלה בית שמש מעמד של עיר, היום היא העיר ה-15 בגודלה, ובעתיד תהפוך לאחת הערים הגדולות במדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באירוע כי "התכנית הזאת עכשיו הולכת להכפיל את בית שמש. זה הישג כביר. אני רואה את העיר הופכת לעיר גדולה במרכז הארץ. היא מתפתחת בקצב מהיר מאוד. יש חרדים, חילונים, מסורתיים, אשכנזים, ספרדים, עולים חדשים - אנחנו מצווים בכל חלק של ארצנו ב"שבת אחים גם יחד".

נתניהו לא התעלם מהבעיות המאפיינות את העיר. "אני ער לבעיות, חברי השרים ערים לבעיות, אבל בשילוב ידיים אפשר לפתור אותן. הארץ הזאת והעיר הזאת הם של כולנו ויש מקום לכולם. אנחנו בכוונה ליצור עתיד נהדר. אני רואה בעיני רוחי את בית שמש מגיעה לחצי מיליון תושבים - וצריך להשקיע יחד".

ראש העיר משה אבוטבול המשמש גם כסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי אמר כי המעמד מסמל את הבשורה הגדולה של בניית אלפי יחידות דיור בעיר בית שמש המיועדות לכלל המגזרים. "בית שמש עומדת להפוך למטרופולין החדש של ישראל, כאשר לצד עשרות אלפי יחידות דיור שייבנו במקום, אנחנו דואגים גם למרכזי תעסוקה ומסחר עבור התושבים".

שר הבינוי והשיכון האלוף (מיל') יואב גלנט, שהוביל את חתימת הסכם הגג היום בבית שמש, אמר בטקס החתימה בנוכחות ראש הממשלה ושר האוצר כי "בית שמש היא העיר הראשונה, בה נותן הסכם הגג מענה משולב לאוכלוסייה הכללית ולאוכלוסייה החרדית. אנו פועלים מתוך הבנה כי חיוני לקיים רב תרבותיות ולפעול מתוך המאחד ולא להיבנות זה על חשבון זה מתוך ניכור וקיטוב.

"זמן ומחשבה רבים הושקעו במציאת פתרון ייחודי לכלל האוכלוסיות בבית שמש. זהו מקרה בוחן עבור החיים המשותפים של האוכלוסייה הכללית והאוכלוסייה החרדית במקומות רבים ברחבי הארץ. תקוותי היא כי מודל זה יצליח ויהווה מופת לחיים של שותפות והדדיות".

השר דרעי הוסיף כי "האתגר הגדול של העיר זה לשמור על האחדות של כל חלקי האוכלוסיה בעיר".