ליל הסדר השיתופי
ליל הסדר השיתופיצילום: סיסמא לכל ילד

למעלה מ-100 אלף תלמידים מכיתות ב' עד ו' מכל רחבי הארץ, השתתפו בפעילות ייחודית לקראת ליל הסדר שהעביר הרב דוד יצחק גרוסמן, חתן פרס ישראל ורבה של מגדל העמק, העומד בראש רשת החינוך הארצית ״מגדל אור״.

במסגרת הפעילות, הרב גרוסמן העביר לתלמידים ליל סדר מקוצר הכולל סיפורים, שירים וברכות לרגל החג. התלמידים שצפו בשיעור, כל אחד מבית ספרו, ישבו סביב שולחן ליל סדר ערוך, ונהנו מסימני החג.

הפעילות הועברה על גבי הפלטפורמה הדיגיטלית המתקדמת לניהול ולמידה של מיזם "סיסמה לכל תלמיד", וצפו בה בזמן אמת כ-100 אלף תלמידים מ-80 בתי ספר השותפים במיזם, תלמידים מבתי ספר בכל רחבי הארץ, חניכי תנועת הנוער ״אור ישראלי״ וכן תלמידים מבתי ספר יהודיים בארה״ב, רוסיה, מקסיקו ובריטניה.

טרם השיעור, הוזמנו הילדים לשלוח שאלות לרב. בין השאלות שנשאל: "מדוע ההגדה כתובה בארמית?", "מדוע צריך לשרוף את החמץ ולא מספיק לקבור אותו או לזרוק בפח?" ו"למה משתמשים בפסח בצלחת מיוחדת?".

פעילות החג עם הרב גרוסמן, שמוביל מיזם "סיסמה לכל תלמיד", התקיימה במסגרת הלמידה השיתופית, אשר מאפשרת לתלמידים מכל רחבי ישראל והעולם להיפגש וללמוד ביחד. כדי להעצים את החיבור בין התלמידים, בסיום השיעור, התבקשה כל כיתה להעלות תמונה של עצמה ממהלך הסדר, בכדי לחדד את המכנה המשותף ולהעצים את חווית הלימוד האינטרנטי המשותף.

"בקריאת ההגדה של פסח אנו מציינים את הולדתו של עם ישראל ויציאתו את מצרים לחירות עולם", אמר הרב גרוסמן. ''בדרך זו אנו מקיימים את מצוות 'והגדת לבנך' ובכך מקדישים את החג לחינוך ילדינו והנחלת האמונה לדורות הבאים. אני שמח לקחת חלק בפרויקט חדשני זה המחבר אלפי ילדים מהארץ ומחו"ל לסיפורו ועברו ההיסטורי של העם. ילדים אלה הם דור העתיד והשקעה בחינוכם תהווה בסיס לעתיד טוב יותר עבורם ועבור החברה בישראל".

הרב גרוסמן הבטיח להמשיך לקיים שיעורים דומים גם בעתיד ואמר כי הוא רואה זכות גדולה בהעברת שיעור לכלל תלמידי ישראל.

מנכ"לית מיזם "סיסמה לכל תלמיד", מגי אסייג, סיכמה את הפעילות ואמרה כי "זהו כבוד גדול עבורנו שהרב גרוסמן לימד והעשיר את התלמידים בלימוד על חג הפסח המתקרב. זוהי פעילות חינוכית - ערכית, אחת מני רבות, של שימוש בפלטפורמה של המיזם לטובת קידום מיומנויות המאה ה-21, על פי רוח יו"ר המיזם, אודי אנג'ל, לקידום ערכים אוניברסליים של נתינה וחסד, קבלת האחר וסובלנות, תוך שימוש באמצעים דיגיטליים.

''בהזדמנות זו אני רוצה להודות ליו"ר המיזם, לתורמים, למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ולמשרד לשוויון חברתי, שממשיכים להאמין במתן הזדמנות שווה לכל ילד במדינת ישראל, וכן לאחל לעם ישראל חג פסח שמח", הוסיפה אסייג.