מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: דוברות הכנסת

שרת המשפטים, איילת שקד, הכריזה היום (שלישי) על הזוכים בפרס לשקיפות לשנת 2017: כנסת ישראל, יחידת חופש המידע במשטרת ישראל והממונות על העמדת מידע לציבור בצה"ל, רשות מקרקעי ישראל ועיריית ראשון לציון.

השרה קיבלה את קיבלה את המלצת חבר השופטים ברשות מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור ובהשתתפות ראש רשות התקשוב, יאיר פרנק, נציגת מגזר שלישי, עו"ד צרויה מידד-לוזון ונציג האקדמיה ד"ר רועי פלד.

הפרס מוענק זאת הפעם השנייה לרשויות ציבוריות ועובדי ציבור שפועלים באופן יוצא דופן על מנת לקדם את ערכי השקיפות ברשות.

"השקיפות היא אבן יסוד בדמוקרטיה. עלינו להכיר בחשיבות שלה, לשאוף אליה ולהעניק לאלו הפועלים לקדמה, כלים ורוח גבית. פעילות הזוכים מהווה דוגמא ליוזמה אקטיבית להנגשת מידע לציבור הרחב", אמרה שרת המשפטים.

השופטים קבעו בנימוקיהם בנוגע לכנסת כי "רמת השקיפות הקבועה והיזומה בכנסת עולה לעין ערוך בהשוואה לרשויות אחרות וזאת גם בהשוואה לפרלמנטרים אחרים בעולם ומאפשרת לכל אזרח 'להיכנס' אל תוככי העשייה הפרלמנטרית ללא תיווך ולעקוב מקרוב אחר הפעילות השוטפת במשכן".

לגבי יחידת חופש המידע במשטרה נכתב כי "עובדי יחידת חופש המידע במשטרה, המקבלת מאות בקשות בשנה, ובשים לב למורכבות האינהרנטית של שקיפות בארגון משטרתי, פועלים על מנת לתת שירות מהיר, מיטבי ומקיף לשאלות המונחות לפתחם. הענקת פרס השקיפות ליחידת חופש המידע במשטרה יחזק גם את יתר המפקדים והשוטרים לפעול לקידום נושא השקיפות בארגון".