ח"כ דוד ביטן
ח"כ דוד ביטןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן הסביר הבוקר (שלישי) כי גדעון סער שהודיע אתמול על חזרתו לחיים הפוליטיים, מעוניין להתברג בחמישיה הראשונה במפלגה והוא לא צפוי להוות אופוזיציה לנתניהו.

"אנחנו מעדיפים שאנשים יישארו בליכוד ולא יעזבו את הליכוד, כמו שקרה עם כחלון. סער לא עזב את הליכוד אף פעם והוא החליט לחזור לליבה של הליכוד, למקום טוב בליכוד והוא הבין שצריך שנה, שנה וחצי בשביל להתמודד ולהגיע למקום טוב", אמר ביטן בראיון לרדיו 'קול חי'.

ביטן הסביר כי סער לא צפוי לצאת נגד ראש הממשלה שכן הוא יודע שכך ייפגע מיקומו ברשימה הבאה. "משבר התאגיד יצר סיטואציה פוליטית", הסביר, "הליכוד ורה"מ לא מפחדים מבחירות. המפלגה היחידה שהיתה מוכנה ללכת לבחירות זה הליכוד".

"בליכוד אי אפשר ללכת נגד רה"מ וראש הליכוד. זה לא ב-DNA של הליכוד ולכן גדעון סער לא יבוא ויתקוף את רה"מ. הוא לא יבוא כאופוזיציה. הוא רוצה להיבחר לא בראש הרשימה- אלא בחמישיה הראשונה. לכן הוא צריך לעבוד מהיום. אם הוא כן יצור אופוזיציה בליכוד - הוא יעשה טעות".

לדבריו, לא כל מי שמעוניין להתברג בצמרת המפלגה פועל נגד נתניהו. "ניהלתי בשמונה חודשים האחרונים מספר שיחות והוא אמר לי כי הוא מתכוון לחזור לליכוד ולהתמודד, עוד הרבה לפני משבר התאגיד. חוץ מגדעון סער יש עוד אנשים שרוצים להיות מועמדים אחרי נתניהו. זה אומר שהם נגד נתניהו?", תהה ח"כ ביטן.