ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהוצילום: לשכת רוה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן השתתפו היום (שלישי) בטקס הסבת שמו של המרכז הרפואי אסף הרופא על שמו של יצחק שמיר ז"ל, ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל.

ההחלטה להסב את שם בית החולים התקבלה על ידי משרד ראש הממשלה והמועצה הציבורית להנצחת זכרם ופועלם של נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה, משרד הבריאות ומשרד האוצר.

לפני הטקס סייר נתניהו יחד עם שר הבריאות ליצמן באגף החדש בבית החולים, המרכז לרפואה היברבארית (תא לחץ) ע"ש סמי סגול. זהו תא הלחץ מהגדולים בעולם והמוביל בתחומו. מנהל בית החולים ד"ר בני דוידזון הסביר כי ניתן לטפל בזמן נתון אחד בכ-40 מטופלים יחד, וכיום מטפל בית החולים בכ- 150 מטופלים ביום.

ראש הממשלה אמר בטרס, "אנחנו מדברים הרבה זמן על הנצחתו של יצחק שמיר על ידי קריאת בית החולים הזה בשמו, ואני שמח שביום הזה אנחנו מבצעים את זה סוף סוף".

"אנחנו מנציחים היום מנהיג חשוב ורב פעלים שאף פעם לא שכח את העיקר. אני זכיתי לעבוד במחיצתו ולהתרשם מקרוב מהמסירות שלו לעם ישראל, למדינת ישראל וכמובן גם לארץ ישראל. אני חושב שההיסטוריה בפרספקטיבה נוטה חסד ליצחק שמיר, כי ככל חולף הזמן מאז שירד מכס ההנהגה הציבורית, וככל שעוברות השנים מאז נפרדנו ממנו, אני חושב שפועלו מקבל את המשקל הראוי בתולדות ישראל המתחדשת. אני מדגיש את ההתחדשות, זה דבר חיוני, אבל אני אומר: הבסיס האיתן שעליו הוא עמד - בלי שורשים אין ענפים", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "מנהיגים מסוגו של שמיר אינם נחים על זרי הדפנה כשתקוותם מתגשמת. לכן עבורו הקמת המדינה לא הייתה סוף פסוק, אלא רק תחילת הדרך. שמיר הבין שהמשמעות העמוקה של חירות ישראל היא היכולת המתמשכת לקחת את גורלנו בידינו, להדוף איומים וסכנות, לבסס ולפתח את המדינה מכל בחינה שהיא. וזה מה שהדריך אותו במוסד ובהמשך דרכו כנבחר ציבור שהצטרף, איך לא, לתנועת החירות".

"הטיפוח של העוצמה הכלכלית והטכנולוגית שלנו, הצבאית והמודיעינית שלנו, היא שנותנת לנו את הכוח לפתח עוצמה מדינית ופריחה מדינית שלא הייתה כדוגמתה מאז הקמת המדינה. אני חושב שבסופו של דבר הם מבטיחים את היכולת להגיע לשלום עם יתרת שכנינו, כי שלום לא עושים עם החלש והוא גם לא מחזיק דקה, אם אין לך את העוצמה לקיים אותו", סיכם נתניהו.