הרב יוסף מבקר ב'עלה'
הרב יוסף מבקר ב'עלה'צילום: שלומי כהן

ההכנות לפסח של הרב הראשי לישראל כוללות גם ביקור מרגש אצל ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף הגיע אתמול (שלישי) לקבוע מזוזה ולהשתתף באפיית מצות לחג הפסח במרכז 'עלה' בירושלים, המטפל באנשים וילדים עם מוגבלויות שכליות התפתחותיות ולבקר ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

במהלך הסיור קיבל הרב יוסף סקירה על מגוון המוגבלויות המורכבות המאפיינות את דיירי המקום, שמע על הטיפולים השיקומיים והרפואיים שניתנים לילדים, על הפעילות החינוכית המתבצעת עם הילדים וכיצד מתוך אמונה גדולה בילדים, ביכולותיהם ובזכותם ללמוד ולהתקדם ניתן להגיע להישגים משמעותיים ולהתקדם קוגניטיבית והתפתחותית.

הסיור לרב הראשי התקיים יחד עם מנכ"ל 'עלה' בירושלים שלומית גרייבסקי, מנהלת הסיעוד ריקי פרויליך ואחראי הרכש ב'עלה' מיקי כהן, ובהשתתפות הורי הילדים והצעירים שגרים ולומדים במרכז 'עלה' בירושלים.

הרב יוסף שהשתתף בהכנת מצות יחד עם חניכי 'עלה', והתכבד בקביעת מזוזה במקום, הביע את התפעלותו מהפעולות הנעשות לטובת ילדים עם צרכים מיוחדים. "המפגש עם ילדים ודיירים עם מוגבלויות מטלטל אותך כאדם ומשאיר רושם עמוק על המחויבות שלנו כחברה לדאוג לאנשים עם מוגבלויות. אנחנו חייבים לעשות למען השונה בחברה כמו שגם מצווה אותנו התורה מספר פעמים.

"חג החירות הוא זמן טוב להשתחרר מכבלים ומחשבות שליליות על אנשים עם מוגבלויות. ממצרים נגאלו כולם ובוודאי שהיו בהם גם אנשים שסבלו ממוגבלויות עקב שיעבוד המצרים. בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל".

הראשון לציון בירך את הדיירים, את בני משפחותיהם ואת צוות העובדים כולו, שלדבריו "עובד מתוך מסירות נפש ומחויבות לשלומם וטובתם של הדיירים".

שלומית גרייבסקי, מנכ"ל 'עלה' בירושלים, הודתה לרב יוסף על ביקורו המרגש ואמרה כי "היכולת לראות מעבר למציאות הפיזית ולהכיר באנשים ובנשמות המיוחדות של הילדים שלנו מדריכה אותנו כל יום ויום ומחייבת אותנו להיות אנשים טובים יותר שדואגים גם לשונה מאיתנו ולאנשים עם מוגבלויות בפרט. אני מודה לרב הראשי שכיבד אותנו. הילדים התרגשו מאוד לפגוש את הרב וגם הם זוכים לחגוג את חג הפסח בצורה אחרת ולהרגיש בני חורין ליום אחד".