"להפסיק את המערב הפרוע בירושלים"חזקי ברוך

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) סייר היום בשכונות מזרח ירושלים - ולערוץ 7 הוא מספר על תמונת המצב המדאיגה בה נתקל.

"ביקרתי בקלנדיה, שועפאט, ג'בל מוכבר - ובכל מקום אין דין ואין דיין, אין חוק ויש צפצוף על החוק. בונים מגדלים רבי קומות של בניה בלתי חוקית, מבלי לשלם ארנונה. צמוד לשם, בשכונות יהודיות כמו פסגת זאב, הניחו קרוואן של בית כנסת והם מקבלים דו"חות".

"מדינת ישראל חייבת להפסיק את המערב הפרוע בירושלים. לא רק הערבים בונים באופן בלתי חוקי. במהלך הסיור ראיתי שגם האו"ם בונה על שטחי מדינה ובצורה בלתי חוקית. הדבר הזה לא יכול להימשך", מצהיר גליק.

הוא מגיב לטענה של ערבים וארגוני השמאל לפיה משום שאין תכנון והמדינה לא בונה להם בתים, אז הם בונים בצורה בלתי חוקית. "המדינה לא בונה לאף אחד. יש דירות למשתכן ויש בעיות דיור גם באוכלוסייה הערבית וגם ביהודית. לא יכול להיות שהיהודים לא בונים באופן בלתי חוקי - והאוכלוסייה הערבית בונה באופן בלתי חוקי ברמות שאי אפשר לדמיין ואיש לא פוצה פה. חייבים לעצור ולהתחיל לתכנן".

הוא מתייחס גם למצב בסוריה. "כיהודים שעומדים לחגוג את חג הפסח אנחנו מצווים 'אתם ידעתם את נפש הגר'. אנחנו שעברנו את תאי גזים יודעים מה זה. יחד עם זאת אנחנו לא השוטר העולמי. אני לא מציע שישראל תתערב ביטחונית בסוריה, אבל אני כן מציע שישראל תעמוד בראש אלה שמעוררים את העולם כולו. איפה רוסיה? ארה"ב? או"ם? איפה מדינות העולם החופשי? שיעשו סוף לתמונות המזעזעות כל נפש אנושית - ובוודאי נפש יהודית".