ח"כ אבי דיכטר בראיון על המצב בסוריה

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר, מתייחס בראיון לערוץ 7 למתקפה הכימית של צבא אסד סמוך לאידליב, בה נרצחו למעלה מ-100 בני אדם, ביניהם ילדים רכים.

"הפצצה האווירית של הסורים באידליב היא בעצם חלק מהמערכה שהם פתחו בה כדי לשחרר את מחוז אידליב מידי המורדים - ולהעביר את השליטה שם לאסד. הם עשו בדיוק אותו דבר בחאלב. אני מניח שהמערכה תימשך, עם גז ובלי גז, כדי לעשות הכול להחזיר את השליטה לאסד. רחמים זה לא החלק החזק של אסד וספק אם זה חלק חזק אצל הרוסים".

התמונות מזעזעות - והעולם שותק?

העולם שותק כבר 6 שנים. חצינו את 600 אלף ההרוגים בסוריה מתוכם חצי מליון אזרחים, ילדים ונשים. שנים וחצי מליון פצועים זה אומר 8 מליון פליטים בתוך סוריה ועוד 4 מליון מחוץ לסוריה.

יש צביעות בעולם בכלל ובעולם הערבי בפרט. מדהים לראות איך 19 מדיניות ערביות מתוך 22 הכריזו שחיזבאללה הוא ארגון טרור, ואף על פי כן אין מהלך דרמטי ואמיתי מצד המדינות האלה לייצב את המצב בסוריה.

דיכטר טוען בנוגע למעורבות הרוסית כי "הכוונה של רוסיה שכל סוריה תהיה תחת שליטה של אסד. צריך לצפות לכך שהתקיפות יימשכו. מבחינת ישראל, הסיפור המטריד הוא היכולת להפציץ גם בנשק כימי - ולא משנה אם זה גז סרין, גז חרדל או גז כלור. צריך להיות מודאגים מעצם היכולות וגם מודאגים מהכוונה והמימוש לבצע את זה בסוריה".

עד כמה האירועים האלה משפיעים על ישראל ?

האירועים האלה קורים יותר קרוב לטורקיה מאשר לישראל, אבל אנחנו חייבים לעמוד על המשמר ולראות מה זולג מהכוונות והיכולות האלה לאזור רמת הגולן. כשיכולות מהסוג הזה יתקרבו לרמת הגולן זה ידאיג מאוד. עד אז עלינו לדאוג באופן הומניטארי והומאני לטפל במסכנים האלה.

יש קולות בישראל שקוראים לממשלת ישראל להתערב בנעשה שם?

לא קולות שפויים שאני מכיר. ישראל לא מדינה שיש לה יכולת ובוודאי לא אחריות להיכנס למערכה בסוריה. כל כניסה שלנו, כדי לעזור למורדים, תגרום לכך שהאש תופנה אלינו. אין שום סיבה לישראל להתערב. אנחנו לא מעצמה כמו רוסיה או ארה"ב שזהו תפקידן. זו לא זירה שישראל צריכה להיכנס אליה.