אלי סהר
אלי סהרצילום: באדיבות המצולם

דמות שהיא מקור השראה בשבילך:

מנחם בגין ז"ל. גם בספרים שכתב כמו 'המרד' או הספרים שנכתבו עליו, בגין מסמל בעיניי את העם היהודי. גם אם לא מדובר בשומר מצוות, הרי שבגין הוא יהודי חם. איש שעבר את התלאות אבל בסוף הגיע לארץ המובטחת. פוליטיקאי שהיה מוקצה, אבל בעבודה קשה ומבלי לוותר על ערכיו הוביל למהפך הגדול של 1977. האיש ששונאיו הילכו אימים שיביא מלחמה נלחם על השלום עם מצרים, שלמרות שמדובר יותר בהסכם אי לוחמה עדיין הוא די יציב. לצערי הוא נשאב אל מלחמת שלום הגליל, שהיא אחת הטעויות הגדולות של המדינה מאז הקמתה. למרות הכול בגין בצניעותו, באורח חייו ובגאווה שחש כיהודי עדיין גורם לי להתרגשות.

סרט מומלץ:

סרטי הספורט האמריקניים הם מרתקים, ומשלימים לי את תמונת הספורט של ילדותי בזמן שבו עולם הספורט הטלוויזיוני שלנו הסתכם ב'משחק השבוע'. אחד מהסרטים האלה הוא 'דראפט 84' המביא את סיפורם של חלק מהשחקנים שנבחרו בדראפט האיכותי, ביניהם מייקל ג'ורדן. מה שקנה אותי בסרט הוא דווקא דבריו של הברזילאי אוסקר שמידט, שאמר שם "לעולם לא אחליף את הנבחרת הלאומית שלי". שמידט היה צריך לבחור בין קריירה מקצוענית ובין משחק בנבחרת. הוא בחר בנבחרת.

שלושה שירים עבריים אהובים:

"מכתב לאחי" של קובי אפללו - מוזיקה קצבית ובסופה שורת המחץ "בסוף הדרך עוד תהיה מאושר"; "ילד של אבא" של מוקי - שיר שתמיד יגרום להתרגשות עד כדי דמעות; ו"שמע קולנו" של אודי דוידי - שיר שגורם לך לשיר אותו בלבך באמצע תפילת שמונה עשרה.

מה מצחיק אותך?

חיקויים מוצלחים כמו ב'בובה של לילה' בערוץ הספורט, בדיחות חדשות על כל העדות.

לאן היית מפנה תקציב של מיליון דולר בתחום התרבות?

לסדרה שתסקור איך שמרו היהודים על אמונתם בגלויות השונות, וסדרת חובה בבתי הספר "שנה בשבוע" - על ישראל ב‑30 שנותיה הראשונות: הקשיים, העליות, המלחמות.

בילוי מועדף:

חופשה משפחתית בצימרים של משפחת בהר"ב בנוב, משולב עם טיולים בגולן הנפלא או במושב עלמה במירון. בשגרה: השעה שבה אני הכי נהנה בכל שבוע היא שיעורו המאלף והמרתק של הרב ברוך רוזנבלום בפרשת שבוע, בימי שלישי בבית הכנסת 'צעירי הגבעה' בגבעת שמואל, אוצר של תורה וידע מאלף שגורם לך אחרי שעה לגלות פנים בתורה ולחייך.

ספורטאי דתי שהוא מודל לחיקוי:

עופר רחימי - מאמן מכבי חיפה בכדורסל. למרות שהוא חי בסביבה רחוקה מהדת והמסורת, התקרב לדת ולא מהסס לשכור חדר לשבת במלונות מרוחקים או ללכת ברגל, העיקר לא לחלל שבת.

הדבר הבא בספורט הדתי:

ליגת הישיבות התיכוניות בכדורסל. באיחור של עשרים שנה, התשובה הסרוגה לליגת בתי הספר. חובה לעודד את הנוער שלנו לצאת מהבהייה במסכים ולרוץ בכיף במגרשים.