ח"כ שי במוקד
ח"כ שי במוקדצילום: דוברות מד"א

חבר הכנסת ד''ר נחמן שי (המחנה הציוני) ביקר במגן דוד אדום, ערך סיור במוקד הארצי וקיבל סקירה נרחבת על מגוון השירותים של הארגון, בהם מערך המתנדבים, שירותי הדם, פרויקט נאמני חיים ואפליקציית מד"א שלי.

במהלך הסיור נחשף שי לפעילות המבצעית של מגן דוד אדום הכוללת כ- 1,000 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, כ- 400 אופנועים, אופניים חשמליים, שני מסוקים, 16,000 מתנדבים מהם כ- 6,000 מתנדבי נוער וכ- 21,000 נאמני חיים.

ח"כ שי קיבל תדרוך נרחב על יכולת מד"א להזניק את כלל כונני התגובה המידית לאירועי חירום ברחבי הארץ באמצעות אפליקציה המאתרת את הכוננים הזמינים הקרובים ביותר – לצד הזנקת אמבולנס וניידת טיפול נמרץ.

חבר הכנסת קיבל גם סקירה על המוקד הטלפוני של מד"א - מוקד 101, במהלכה התרשם רבות מכמות הפניות בהן מטפלים אנשי מד"א 24 שעות ביממה: בכל 15 שניות מתקבל שיחת חירום במד"א כאשר כל שיחה נענית בתוך פחות מ 4 שניות, בכל 38 שניות מוזנק אמבולנס, ובסך הכול למעלה מ-2 מיליון שיחות חירום בשנה.

ח"כ שי התעניין בחוק מד"א, בהגדרתה של מגן דוד אדום בחוק כאגודה סטטטורית - יחידה במדינת ישראל, שתפקידה בחוק לתת שירותי עזרה ראשונה, פינוי לבתי חולים ושירותי דם בשגרה ובחירום.

שי התייחס לבעייתיות בכך שהמדינה אינה מתקצבת את מד"א כלל, למרות שזהו מערך רפואת החירום הרשמי והגדול ביותר במדינה, והביע גם עניין בנושא הסדרת התשלום לשירותי מד"א לאוכלוסייה המבוגרת ולהצעות החוק המונחות על שולחן הכנסת להסדרת התשלום ע"י קופ"ח, הביטוח הלאומי ועוד והוצאת המטופלים ממעגל התשלומים.

"מד״א עומדת בקו הראשון של שירותי ההצלה והחירום ועושה זאת בהצלחה", אמר ח"כ די. ''ישראל היא מדינה למודת אירועי חירום והעורף שלנו הפך להיות לחזית בפני עצמה. מד״א היטיבה להתאים עצמה למטלה זו. חשוב שכל שירותי ההצלה יתלכדו למערך אחד משולב ומתואם על מנת שחלוקת המשאבים תהיה יעילה ומיטבית״.

אלי בין, מנכ"ל מד"א, מסר "אני רוצה להודות לח"כ נחמן שי על הביקור במד"א ועל הרצון ללמוד ולהכיר את פעילותו של ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל מתוך רצון לסייע להציל חיים. בביקורו, נחשף ח"כ שי למקצועיותו של הארגון ולטכנולוגיה המובילה והמתקדמת בעולם שבאמצעותה מוקדי מד"א המאוישים בחובשים ופאראדמקידים איכותיים ומנוסים מזניקים את כלל כונני התגובה המיידית במדינה כנדרש ע"י משרד הבריאות. אין לי ספק כי ביקורו של ח"כ שי ורצונו ומאמציו יניבו תוצאות למערך רפואת החירום בישראל."