החיילים הבודדים בבית הנשיא
החיילים הבודדים בבית הנשיאצילום: תומר רייכמן

25 חיילות וחיילים בודדים מהארץ ומחו"ל התאספו היום (חמישי) בבית הנשיא להרמת כוסית חגיגית יחד עם רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ורעיית הרמטכ"ל חנה איזנקוט.

באירוע השתתף גם יו"ר "יחד למען החייל" האלוף במיל' יורם יאיר-יָיָה.

בצה"ל משרתים כיום כ-6,900 חיילים בודדים ומתוכם 2,000 חיילים עולים חדשים. צה"ל מבחין בין שני סוגים עיקריים של חיילים בודדים: ישנם כ-3,700 חיילים שעלו ארצה בגפם, חיילים יתומים, חיילים שהוריהם שוהים בחו"ל מסיבות שונות ובנוסף יש כ-3,200 חיילים שאינם בקשר עם בני משפחתם מסיבות שונות, אשר נולדו בישראל ויש להם משפחה בישראל אך הם מנותקים ממשפחתם.

מתוך כלל החיילים הבודדים, 60% משרתים ביחידות לוחמות ו-40% ביחידות עורפיות.

"ברוכים הבאים, אני שמחה מאד לארח אתכם במשכן נשיא המדינה. אתם אורחים יקרים!", אמרה נחמה ריבלין לחיילות והחיילים באירוע הרמת הכוסית.

בפתח דבריה, התייחסה רעיית הנשיא לפיגוע שאירע בצומת עפרה, "הבוקר, בעודי מתכוננת למפגש אתכם, קיבלנו את הבשורה האיומה על הפיגוע בעפרה שגבה את חייו של חייל גולני, אלחי טהרלב ז"ל, בדמי ימיו והביא לפציעתו של צעיר נוסף. מכאן אני שולחת חיבוק של נחמה למשפחה שברגעים אלה מקבלת את הבשורות הקשות מכל ואיחולים להחלמה מהירה של הפצועים".

"לכל אחד ואחת מכם סיפור חיים ורקע שונה, אך כולכם ללא יוצא מן הכלל, משקיעים את מיטב המרץ והנחישות לטובת המדינה", אמרה נחמה לחיילים והחיילות, "להיות חייל או חיילת זה ודאי לא קל, להיות חייל או חיילת בודדים – זה קשה פי כמה כי אתם מתמודדים עם מציאות מורכבת. אבל אני רוצה לומר, שאתם לא לבד''.

אשת הנשיא הדגישה: ''אזרחים רבים במדינה מעריכים אתכם ועושים את המרב בכדי להבטיח שלא יחסר לכם דבר. אתם, בעיניי, אנשים אמיצים. על אף גילכם הצעיר – אתם מעוררי השראה. אני מקווה שבחופשת החג הקרבה, תנצלו את הזמן, תצאו לטיולים, תבלו יחד. מגיע לכם, זכיתם בזה ביושר".

רעיית הרמטכ"ל חנה איזנקוט הודתה אף היא לחיילות והחיילים ואמרה ״חג האביב מסמל פריחה והתחדשות. כאמא לשני חיילים בשירות סדיר ושלושה קצינים במילואים אני רוצה להביע הערכה עצומה על השירות והתרומה. לכל אחד ואחת מכם יש סיפור אישי שונה אך המילים 'תרומה ושליחות' נכונות לכולכם.

''אתם ראויים לכל שבח על הנכונות להגן על מדינת ישראל. בשירותכם במגוון רחב של יחידות ומערכים אתם מחזקים את צה"ל ומהווים השראה לחיילים ביחידות שלכם", הוסיפה רעיית הרמטכ''ל.

ליאל ארביב שעלתה מארצות הברית כדי להתגייס לשירות קרבי בצה"ל, ומשרתת כצלפית חי"ר בגדוד 'אריות הירדן', סיפרה במפגש "לא גדלתי בארץ אבל ביקרתי לפני 11 שנים ומאז ידעתי שאני רוצה להגיע להתגייס. עליתי עם גרעין צבר וראיתי שכדי להיות חלק מהמדינה צריך לשרת בשבילה וזו הדרך היחידה בעיני לצמוח במדינה ולהיות חלק. החלטתי להתגייס לאריות הירדן גדוד חדש, במחזור הראשון שלו, הבאתי מעצמי הכי הרבה שאני יכולה, ואני לוחמת כי אם אפשר לתת מעצמי - אז עד הסוף".

משען רוזנצוויג שעלה לבדו מארצות הברית כדי להתגייס גם הוא לשירות קרבי בצה"ל, סיפר ״עליתי לארץ מהרבה סיבות. מאוד קשה לי לענות למה. עליתי בגלל הציונות, כדי למנוע עוד שואה, כדי להגן על האנשים פה. אני מאמין באמונה שלמה שיש לכל אחד היכולת לשנות את העולם לטובה. ולכל אחד יש את היכולות לעשות הרבה יותר ממה שהוא חושב אם הוא רק מנסה.

''בפעם הראשונה שהגעתי לפני כמה קייצים, מאוד אהבתי את הארץ, וראיתי את כל החיילים והחיילות מסתובבים פה, נותנים את החיים שלהם כדי להגן ורציתי להשתמש ביכולות שלי כדי להגן על המדינה שלי. כולנו יכולים להסתכל על היכולות שלנו ולחשוב איך אפשר לעזור. אני יודע שאמשיך לנסות לשפר את העולם ואני רוצה לתת השראה לאחרים. להשתמש במתנות שקיבלתי מהמשפחה והחברים ולעזור לאחרים. בסוף, אנחנו כן יכולים להשפיע הרבה בדברים הקטנים וזה בעיניי להיות גיבור", הוסיף.

האלוף במיל' יורם יאיר-יָיָה, אמר במפגש "אני רוצה להגיד לכם שאני תמיד מתרגש לראות ולפגוש את החיילים הבודדים. אנחנו רוצים שתרגישו את החיבוק והאימוץ והמעורבות והאכפתיות של כל אחד, בטח של צה"ל, והמפקדים, והארגון שאני עומד בראשו 'יחד למען החייל' ועוד מאות אלפי אם לא מיליוני אזרחי ישראל שרוצים לחבק אתכם ולהביע את ההערכה והתודה כלפיכם".