חלוצי דרור
חלוצי דרורצילום: עצמי

הישיבה התיכונית ''חלוצי דרור'' בבני נצרים שבחולות חלוצה, הושבתה מלימודים כשבוע וחצי לפני חופשת פסח.

הרקע לשביתה הוא פיטורי ראש הישיבה הרב מאיר כהן שנעשו באמצע שנת לימודים, זאת לאחר תלונות שהגיעו למשרד החינוך על ליקויים בניהול המערכת.

ישיבת חלוצי דרור היא ישיבה חקלאית שהוקמה ביוזמתו של הרב כהן לפני כארבע שנים. "היא שואפת לתת מענה לנערים מלאי כוחות חיים המבוססים על רמה רוחנית ותורנית גבוהה בכל רחבי הארץ. החינוך בישיבה מבוסס על השילוב בין תורה, עם וארץ". תוכנית הלימודים מחולקת בחציה הראשון לעבודה חקלאית ובחציה השני ללימודי חול ולימודי קודש.

לחצו כאן לעיון בנייר העמדה של ההורים

פיטורי ראש הישיבה התקבלו בתדהמה ע״י ההורים והתלמידים, שהחליטו להשבית את הלימודים, עד חזרתו של מי שמבחינתם נותן לישיבה את האופי התורני, ומוערץ ע"י תלמידיו באופן סוחף, אומרים ההורים לערוץ 7.

לטענתם, בפגישה עם ועד הורי התלמידים הטיח מפקח משרד החינוך בהורים, בועז קולומבוס, "מצידי שילכו לגבעות, שם הם לא באחריותי". בסביבתו של קולומבוס מכחישים כי כך נאמר על ידו.

בתחילת השבוע התכנסו הורי התלמידים והחליטו ברוב סוחף להמשיך את ההשבתה גם אחרי חופשת הפסח, "מתוך חרדה להמשך האופי המיוחד והמצליח של הישיבה", כלשונם.

לטענתם, ''להחריב מוסד כל-כך נחוץ וייחודי, זה מהלך קל של משרד החינוך שלא מסוגל להתאים את עצמו לצרכים של ילדינו''.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: ''הישיבה עוברת בשנים האחרונות תהליך ליווי מעמיק ומקצועי על ידי משרד החינוך, הבעלות על הישיבה – עמותת רוח הגולן, וייעוץ ארגוני חיצוני. בעקבות כך, הוחלט במשותף כי ראש הישיבה יסיים את תפקידו בסוף השנה.

''ההחלטה התקבלה בשיתוף הבעלות, חברי ועדת ההיגוי של הישיבה ומזכירות היישוב שבו נמצאת הישיבה. המשרד מחויב לאוכלוסיית התלמידים שמתחנכת בישיבה, ובנה תכנית חינוכית ייחודית המותאמת עבורם. כל ההחלטות מתקבלות מתוך דאגה להצלחת הישיבה ולטובת התלמידים. המשרד נערך לשגרת לימודים לאחר חג הפסח וקורא לשיתוף פעולה של כל המעורבים''.