צבא סוריה הגיב באופן רשמי לתקיפה האמריקנית הלילה (שישי) בה הושמד בסיס חיל האוויר הסורי, ועדכן כי שישה מחייליו נהרגו בתקיפת הבסיס ליד חומס.

בהודעת הצבא נאמר כי נזק רב נגרם למקום. "ארה"ב משגרת בתקיפה מסר שגוי לקבוצות הטרור החמושות. התקיפה האמריקנית הופכת את ארה"ב לשותפה של ארגוני טרור כמו דאעש, חזית אל נוסרה וארגונים נוספים".

מושל מחוז חומס טען הבוקר כי ארגון דאעש ניצל את ההתקפה האמריקאית כדי לתקוף את העיר תדמור שנכבשה בחוד שעבר מידי הארגון.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא אהב, בלשון המעטה, את החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ לתקוף בסוריה.

לדברי פוטין, התקיפה האמריקנית מהווה הפרה של הריבונות הסורית, מנוגדת לחוק הבינלאומי וגורמת לנזק משמעותי ביחסי ארה"ב-רוסיה. הקרמלין מסר כי פוטין "מאמין שהתקיפות מהוות מכשול רציני ליצירת קואליציה בינלאומית להילחם בטרור".

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסו לתקיפה ואמרו כי ''בדיבורים ובמעשים שלח הנשיא טראמפ מסר חזק וברור: שימוש בנשק כימי והפצתו, הם בלתי נסבלים", נמסר מלשכת נתניהו. ''ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטת הנשיא טראמפ ומקווה שמסר נחוש זה מול הפעולות הנוראיות של משטר אסד, יהדהד לא רק בדמשק, אלא גם בטהרן, פיונגיאנג ובמקומות אחרים''.

שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך על התקיפה האמריקנית ואמר כי הוא מהווה ''מסר חשוב, הכרחי ומוסרי של העולם החופשי בהובלת ארצות הברית, שהוא לא יסבול את פשעי המלחמה של משטר האימה בראשותו של בשאר אסד כלפי אזרחים חפים מפשע. את הזוועות הללו חייבים לעצור, ולאכזריות הזו יש מחיר. טוב שארצות הברית בהובלת הנשיא טראמפ, מנהיגת העולם החופשי, מתחילה לגבות אותו".

שר הביטחון הוסיף, "העידכון האמריקני לצה"ל ולמערכת הביטחון טרם התקיפה בסוריה, הוא הוכחה נוספת לעוצמת היחסים ולעומק הקשר בין ישראל לבת בריתנו הגדולה ארצות הברית".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל פרסמו הודעה משותפת בעקבות התקיפה האמריקנית בסוריה.

"מתקן צבאי ששיך למשטר הסורי ושימש לטבח הכימי באידליב נהרס הלילה על ידי ארצות הברית. אסד נושא באחריות מלאה להתפתחות הזו בסוריה", נכתב בהודעה מטעמם.