קברו של הבבא סאלי
קברו של הבבא סאליצילום: יעקב כהן. פלאש 90

בתכנית הסאטירה של גלי צה''ל "סטטוס קוו" לגלגו על ההחלטה לשפץ את קברו של הבבא סאלי בנתיבות בעלות של מיליוני שקלים. כך דווח באתר "בחרדי חרדים".

השדרנים אמרו בתכנית ששודרה אתמול, "השבוע פורסם שלא פחות משמונה מיליון שקלים מתקציב המדינה יוקצו לשיפוץ קברו של הבבא סאלי בנתיבות. קבר הבבא סאלי בנתיבות הוא מוקד עליה לרגל לרבים במהלך השנה, והמימון שלו יעשה מהמיסים שכולנו משלמים - שזה אומר שגם לנו יש מניות במבנה החדש, ואנו יכולים להציע רעיונות. מה חשוב שיהיה שם באחוזת הקבר? מה ימכרו בדוכנים? איזה סגולות וברכות יזכו המבקרים?".

אחד השדרנים אף תהה האם הבבא סאלי ''לא יכול להסתפק במשהו צנוע יותר? בחיים לא השקיעו ככה שמונה מיליון שקלים במתים, אפשר אולי לקבור שם דברים שאין להם תקציב, לדוגמא: העיר שדרות. או את השמאל. בקיצור הבבא רוצה אחוזה.

"זה מזכיר לי שפעם פתחו בר ליד קבר רבי מאיר בעל הנס - לדעתי זה חתיכת ביזיון, קוראים לו 'בעל הנס' אז שימו עמדת קפה. אני אשמח אם ישימו בלובי של קבר הבבא סאלי חזן שיספר לציבור המבקרים מה ההבדל בין הבבא סאלי לג'אפר".

בהמשך כינה את הבבא סאלי 'אידיוט'. "אני מתוסכל מזה. אפשר לכתוב על הקירות את כל ההישגים של הבבא סאלי, כמו להראות לנו שאם אתה מקיף את עצמך במספיק מפגרים - ממש טיפשים, אז אתה יכול להצליח אפילו אם אתה נראה כמו נר בדמותו של השי'ח יאסין שנמס. למה לשפץ קבר של אדם מת, אני מצפה שהוא יקום לתחייה ויעשה לי ספונג'ה בבית. הבבא סאלי היה אידיוט".

מתחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל נמסר בתגובה כי "נזכיר כי מדובר בתכנית סאטירה בלבד, ואין לייחס לנאמר כל כוונה או דעה שמעבר לכך. חג כשר ושמח לכל בית ישראל".