איילת שקד
איילת שקדצילום: יונתן סינדל, פלאש 90
  • שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד

פסח בשבילי: "אני חושבת שהעבדות היום במדינה שלנו היא בעיקר בראש. ועל כן היציאה לחירות תלויה באדם. אם נבחר להסתכל על העבודה שלנו, על העשייה שלנו על הסובב אותנו בצורה חיובית ונהיה שמחים בחלקינו, הרי שזוהי חירות אמיתית. וכמובן כל יום לשאול את עצמנו היכן אנחנו רוצים להיות ולאן שואפים להגיע ולהתקדם אל עבר המטרה. תנועה תמידית מולידה חירות".

״החמץ״ שביערתי השנה: "ההתעסקות האינסופית עם הפלאפון. השנה החלטתי שכשאני נמצאת עם הילדים לאחר יום עבודה, הפלאפון עובר למצב שקט ואני שמחה שאני במרבית המקרים מצליחה לעמוד בכך".

איפה אני בליל הסדר: "בליל הסדר אהיה עם משפחתי אצל אבי היקר עם אחי ומשפחתו''.

  • אריה קינג- חבר מועצת העיר ירושלים

פסח בשבילי: "אנו עדיין בתהליך של גאולה, שיבת עם ישראל לארצו והקמת המדינה, היו שלב משמעותי ונכונה לנו עבודה רבה לבואה של הגאולה, בניית העיר ושמירת קדושתה הם נדבך משמעותי ביציאתנו מעבדות לחירות".

״החמץ״ שביערתי השנה: "חילולי שבת רבים שהתקיימו בעיר שהצלחנו למנוע. תועבה ופריצות שנערכו ברחובות העיר, הם חמץ רוחני שביערתי ואמשיך לבער. סייעתי השנה לשתי משפחות ערביות להגר לחו"ל''.

איפה אני בליל הסדר: "השנה אחגוג את ליל הסדר בעיר העתיקה של ירושלים, עם משפחתי המורחבת".

  • הילה מלובני- מחנכת כיתה י' בתיכון אוולינה דה רוטשילד

פסח בשבילי: "פסח זו היכולת לעצור ולחשוב. לעצור את רצף החיים, רצף השנה, ולחשוב לאן הולכים הלאה לקראת החצי השני של השנה הזו . מה הספקתי, מה עוד לא, מה נשאר עוד לעשות כדי להגיע בה ליעדים נוספים . כיצד לפרוח לקראת האביב והקיץ הקרוב. לפסוח לרגע על השגרה, ולהסתכל מעבר לה".

״החמץ״ שביערתי השנה: "חמץ אלו הדברים הגורמים לך להחמיץ פנים. להוציא אותם מהחיים, ולא להחמיץ את מה שמבעדם. כעס, שנאה, קנאה הגורמים להחמיץ את הטוב שסביב".

איפה אני בליל הסדר: "כגרושה, ליל הסדר הוא עניין מורכב מדי שנה בשנה. השנה אני אזכה להיות עם הילדים ועם כל המשפחה, האחים האחיות וההורים אצל האחות הבכורה במודיעין. דבר שקורה פעם ראשונה מאז הפכנו כולנו, הילדים, בעלי משפחות משלנו".

  • ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר, הרב יובל שרלו

פסח בשבילי: "פסח בשבילי אינו יציאה מעבדות לחרות, אלא מעבדות של בשר ודם, לעבודה המבורכת של הקב"ה ("שלח עמי ויעבדוני"). אני מנסה להשתחרר מדברים שהשתעבדתי אליהם, ולהפוך להיות בן חורין אמיתי באור העניין הא-לוהי".

״החמץ״ שביערתי השנה: "אני מנסה לבער את הדיבור המתסיס, ולהתברך יותר מהשתיקה המרוכזת, המכוונת והמאזינה לאנשים".

איפה אני בליל הסדר: "בליל הסדר, בבית, עם רבים מילדינו ונכדינו, בשמחה, בלימוד, בשירה ובעונג יום טוב".

  • אלישבע רזווג - מנהלת בית הספר למחול "שבע", מנהלת להקת המחול "פעמים" ורכזת מגמת מחול באולפנת בני עקיבא ''שירת הים''

פסח בשבילי: "מעבדות לחירות זו הידיעה שקיבלתי מתנה נפלאה, זמן, זמן שאפשר ל'העביר', או זמן שאפשר לנצל לעשות כל מה שחולמים ושואפים אליו".

״החמץ״ שביערתי השנה: "השנה ביערתי את המחשבה שמה שמרגיש לי נעים וממצה את עצמי זאת הדרך בה אני צריכה ללכת. אני צריכה ללכת בה רק תוך שמירה על השביל הברור של ההלכה, שביל רחב מאוד שמאפשר מיצוי אמיתי של כל! תחומי החיים בצורה אמיתית ושלמה".

איפה אני בליל הסדר: "בליל הסדר אני עם משפחתי האהובה, עושה את ליל הסדר עם אבי, הרב אריה בצלאל, שתמיד מתווה את דרכי בכל הנוגע לחינוך ואהבת התורה".

  • אלי עציון - בעלי קבוצת התקשורת אשדיר, המו''ל של מצב הרוח ויו''ר מרכז אליצור.

פסח בשבילי: "שבוע שאני אדון לעצמי ולא עבד ללקוחותיי ועובדי".

״החמץ״ שביערתי השנה: "אכלתי הכול, לא נשאר מה לבער".

איפה אני בליל הסדר: "בארץ ישראל. בירושלים, עם משפחתי, הורי ואחי".

  • ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס)

פסח בשבילי - מעבדות לחירות: "שמחה גדולה לשבת בליל הסדר עם תחושת סיפוק שהספקתי בחודשים הבודדים מאז כניסתי לכנסת להתחיל לסייע כבר לציבור שולחי ובכלל לכלל האוכלוסייה. בין היתר בקידום חוקים תיקון האפליה ולפיו בחורי ישיבות לא ידרשו לשלם דמי ביטוח לאומי עד גיל 19. מה שנהוג כיום בציבור הכללי. בנוסף, חוק שהוצאה לפועל לא יוכלו לעכל ביטוח רפואי וחוקים נוספים".

״החמץ״ שביערתי השנה: "אנחנו פועלים ונמשיך גם בעתיד להמשיך ללחום ולבער את הפגיעה בעם ישראל גם בחוץ וגם מהקיצונים שבתוך העם כמו הרפורמים המנסים לקדם דברים במסווה של יהדות".

איפה אני בליל הסדר: "בפסח השנה אזכה להיות עם משפחתי אצל הורי היקרים בירושלים עיר הקודש ושנזכה יחד לחזות בביאת גואל צדק".

  • כתב הכנסת של ידיעות אחרונות, עמיחי אתאלי

פסח בשבילי - מעבדות לחירות: "הזמנים שבהם אני מצליח להתנתק מהמולת האקטואליה והטכנולוגיה ולהיות נוכח באמת ברגעי זוגיות, משפחה או חברים קרובים".

״החמץ״ שביערתי השנה: "מנסה לבער את המזון הלא בריא".

איפה אני בליל הסדר: "עם משפחתי אצל הוריה של רעייתי באפרת".