ערוכים לחג. אילוסטרציה
ערוכים לחג. אילוסטרציהצילום: נתי שוחט. פלאש 90

בצה"ל כוללת ההיערכות לחג הפסח גם את ההיערכות מול החיילים הבודדים, וביומן ערוץ 7 שוחחנו עם רס"ן לימור מזרחי, ראש מדור בודדים בצה"ל.

"לקראת החגים המרכזיים, פסח וראש השנה, אנחנו דואגים שלכל חייל יהיה איפה לחגוג. יש לנו מספר פתרונות, החל מליל סדר מרכזי באולגה, יש גם פתרונות בבתי החייל ששם מתקיימים לילות סדר משותפים, בנוסף ישנם בתי מלון שמקבלים תרומה וחיילים מגיעים אליהם".

רס"ן מזרחי מציינת כי לבד מפתרונות לשיכונם של החיילים קיימים גם תווי רכישה שמוענקים לחיילים הבודדים וביקורי בית של סגלי היחידות, "כל מפקד בצה"ל מחויב לבקר את החיילים הבודדים כדי לראות איפה הם מתכוונים לחגוג את החג ואם חסר להם משהו או שיש משהו שניתן לעזור להם בו ונדרש פתרון. מאוד מורגש בשבועיים שלפני החג סגלי הת"ש והמפקדים משלבים ידיים ודואגים שלכל חייל יהיה מקום לחגוג את החג".

בדבריה מציינת מזרחי כי בצה"ל 6900 חיילים בודדים ולמרות החובה להגיע אל כל אחד ואחד מהם ווידוא שאכן לכל אחד יש פתרון ראוי לחג, הביקורים הללו אינם מוציאים את המפקדים משגרת הפעילות הצבאית. "יש לנו ארגז כלים מקיף לעזור לחיילים הבודדים".

בליל הסדר המרכזי בגבעת אולגה, מספרת מזרחי, יהיו שותפים 420-450 חיילים מכלל החילות בראשות כאשר בראש הסדר יהיו ראש אכ"א ויושב ארגון 'יחד למען החייל'".

''החיילים מגיעים בבוקר ונשארים עד לסוף החג. ישנים במתקן הנופש, רב צבאי מבצע את הסדר. ברמה האישית אני מתרגשת לראות את הביחד של החיילים ואת הדרך שבה צה"ל דואג להם בצורה מקיפה".

עוד נשאלה מזרחי אם החיילים עצמם אינם מעדיפים לעיתים להיות עם החברים מהיחידה ולא בליל הסדר הכללי של החיילים הבודדים. לדבריה באמתחתה רשימות של המתנה וביקוש רב להשתתף בלילות הסדר המשותפים וישנם החוזרים פעם שנייה ושלישית לליל הסדר המרכזי.