פרוש כותב אות בספר התורה
פרוש כותב אות בספר התורהצילום: ללא קרדיט

אלירן ויצמן, תושב העיר אלעד ועובד בעירייה, איבד את אביו חיים הי"ד בפיגוע טרור לפני 23 שנים, ולפני מספר שנים אף התבשר שהמחבל הרוצח שוחרר לחופשי.

ראש העיר אלעד ישראל פרוש שפגש את ויצמן במסדרונות העירייה, עודכן בפרטים ושמע מפי ויצמן על כך שיום השנה להירצחו של אביו מתקרב. לדבריו, עד השנה, לא התקיים מעולם מניין תפילה על קברו של אביו ביום השנה, וכעת הוא חפץ לעשות זאת.

ראש העיר התרגש מהבקשה ויחד עם אנשי הלשכה ומספר עובדי עירייה, הגיעו ביום השנה לקבר, אמרו את התפילות הנהוגות ליום היארצייט, והבן אמר קדיש.

לאחר מכן, סיפר אלירן לראש העיר כי מזה זמן רב מקנן בליבו חלום שייתרם ספר תורה לעילוי נשמת אביו, אלא שמחירו של ספר תורה הוא גבוה מאוד כידוע.

ראש העיר נרתם למשימה ופנה לרב אהרן בינה, ראש ישיבת נתיב אריה ומי שמנהל את קרן הצדקה של איש העסקים היהודי איירה רעננערט, התורם מידי שנה ספרי תורה לעילוי נשמת נפגעי הטרור.

זמן קצר לאחר הפניה, התקבלה באורח פלא תשובה חיובית על כך שישנו ספר תורה מהודר, שיהיה מוכן בקרוב עבור בית כנסת שייבחר, והוא יועמד לעילוי נשמתו של הנרצח.

במקביל, הגיעה לראש העיר פניה מישיבת 'תורה בתפארתה' באלעד, על כך שבשל גודלה של הישיבה היא נזקקת בדחיפות לספר תורה.

ראש העיר מיהר לקשר בין הנהלת הישיבה לקרן הצדקה, וספר התורה לזכרו של חיים ויצמן הי''ד, אביו של אלירן, יוכנס במוצאי חג השבועות הקרוב להיכל ישיבת 'תורה בתפארתה' , במעמד גדולי ורבני העיר אלעד ובהשתתפות אלפי תושבי העיר.

רגע מרגש נרשם הערב (א') כשראש העיר ישראל פרוש כתב אות בספר התורה במעמד כתיבת האותיות בכותל המערבי לקראת מעמד הכנסת ספר התורה שיערך כאמור במוצאי חג השבועות באלעד.

מעמד סיום כתיבת האותיות
מעמד סיום כתיבת האותיותצילום: ללא קרדיט