שחקני הפועל מול נהריה הערב
שחקני הפועל מול נהריה הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

בצל פרשת הוואל ומעברו להפועל ירושלים, וכשהיא מעודדת משני הניצחונות הרצופים במסגרת ליגת העל בכדורסל, מה שהיה לפעם הרביעית העונה בסך הכל שהיא עושה זאת - הובסה הערב (ראשון) הפועל תל אביב בידי עירוני נהריה בתוצאה 105:80, במה שנחשב לתבוסה הגדולה ביותר של התל אביבים באולמם הביתי החדש אותו חנכו בעונה שעברה.

אוהדי שתי הקבוצות שנמצאות צמודות אחת לשניה בטבלת ליגת העל, ציפו לקבל משחק צמוד וקשה, בדומה לזה שהתקיים ביניהן בסיבוב השלישי בעונה שעברה שהסתיים בתום שתי הארכות, אך למעשה היה זה משחק במעמד צד אחד - הצד של החבורה מהצפון.

ההיסטוריה כבר ניבאה את התוצאה בין השתיים, כשהעונה לא הצליחו האדומים מת"א לצבור רצף של שלושה ניצחונות רצופים, כשבכל ארבע הפעמים שעמדה על שני ניצחונות רצופים, הפסידה התל אביבית האדומה את משחקה השלישי.

יתירה מכך - רק פעם אחת בשתי העונות האחרונות הגיעו האדומים לשלושה ניצחונות רצופים: בסיבוב השלישי בעונה שעברה.

גם נהריה עברה הרבה מאז ההפסד באולם הדרייב אין בפברואר האחרון, כשזו ניצחה את כל משחקיה למעט אחד, כולם בתום דרמות גדולות.

הערב, באולמם הביתי של התל אביבים האדומים וכשהיא בסגל חסר בשל היעדרותם של הופסון הפצוע וגייטס המושעה לאחר פרשיית סמים, שניים משחקניה המובילים העונה, ניצחה לראשונה נהריה העונה בתוצאה 105:80, במשחק בו היתרון של הסגולים לא עמד במבחן לרגע.

נהריה מנצחת במשחק שיכול להביא אותה עד להופעה בשלב הפלייאוף, כשנראה כי גם ללא יתרון בייתיות, זו עוד תהווה איום ללא מעט מקבוצות ליגת העל בכדורסל כשפרט לשתי מוליכות הטבלה מחזיקה במאזן חוץ חיובי: 6 הפסדים ו-8 ניצחונות.

קלעו להפועל תל אביב: מארק ליונס 18 נקודות, רביב לימונד 15, תומר גינת 13, ריצ'רד האוול 10, תמיר בלאט 6, צוף בן משה 3, מתן נאור וברנדן דוסון 2 כל אחד.

לעירוני נהריה: טיירון נאש 28 נקודות, יהונתן שולדרבראנד 23, דרווין קיצ'ן וערן אסנטי 11 כל אחד, סטיוארט דגלאס 10, ניב ברקוביץ' 9, ניק פאוסט 7, איגור נסטרנקו 6.