דן שכטמן
דן שכטמןצילום: חזקי ברוך

חתן פרס נובל לכימיה, פרופ׳ דן שכטמן, מתח ביקורת על השר איוב קרא מהליכוד וטען כי לפני הבחירות האחרונות קרא הפיץ ציטוט שקרי שלא נאמר מעולם.

בראיון לעיתון 'דה מרקר' תיאר שכטמן את שאירע, "לפני הבחירות האחרונות, חבר הכנסת אז איוב קרא טפל עלי שקר מוחלט. ניהלתי בטכניון כנס שבו הופיעו נציגי כל המפלגות מול קהל של 600 סטודנטים. קרא היה נציג הליכוד".

"בתום הכנס אמרתי לחברי הכנסת (וזה מצולם ומתועד) שאני לא יודע מי ינצח את הבחירות, נציג הימין או השמאל, אבל יש לי עצה למפסידים: תקימו ממשלת צללים כמו באנגליה, שיש בה מומחה ליחסי חוץ, מומחה לכלכלה וכן הלאה, וכך תהיו אופוזיציה יעילה לממשלה", הוסיף.

לטענת פרופ' שכטמן, "מיד אחרי הכנס קרא יצא בהכרזה: 'שכטמן אמר להקים גוש חוסם נגד ביבי'. כלי תקשורת מסוימים גם כתבו את זה, אף שזה לא נאמר, ואף שמימי לא אמרתי מילה רעה על נתניהו. כיום איוב קרא הוא שר בישראל, פולט שטויות בכמויות מסחריות, וזה נורא ואיום".

מלשכתו של השר קרא נמסר בתגובה ל'דה מרקר' כי יש לו הערכה רבה לפרופ' דן שכטמן, ש"דמותו האצילית והמכובדת הביאה כבוד רב למדינת ישראל".

"ככל שזכור לשר קרא מהפאנל, פרופ' שכטמן יעץ על הקמת גוש חוסם מהשמאל שימנע מנתניהו להקים ממשלה. מה שבפועל לא קרה. יש לציין כי בתקופה שבה נערך הדיון השר קרא כלל לא נבחר לכנסת, וייתכן שבלהט הוויכוח נאמרו דברים שהיו מתאימים לאותו הזמן".