מטיילים ברמת הגולן, היום
מטיילים ברמת הגולן, היוםצילום: דוברות המועצה האזורית גולן

מזג האוויר לא אכזב את אלפי הישראלים אשר גדשו את שבילי רמת הגולן היום (רביעי) - ובאו ליהנות מחופשת החג.

לכבוד החגיגות הכפולות, מדרשת הגולן ומועצה אזורית גולן בשיתוף תיירות גולן הזמינו את המטיילים הרבים לטייל ולחוות את האוויר והאווירה, בסיורים והדרכות ללא תשלום לאורך כל ימי חול המועד.

גדות נחלי הגולן התמלאו במשפחות רבות ואתרי המורשת היו צפופים מכרגיל. מוקד המידע שהעמידה מועצה אזורית גולן לרשות המטיילים, הוצף בפניות של מאות ישראלים שביררו מה המסלול הטוב ביותר עבורם.

עבור המטיילים עמדו אפשרויות טיול בדרגות קושי שונות לכל המשפחה ולמיטיבי לכת, אשר פעלו בשלושה מוקדים, בצפון הרמה, בדרומה ובמרכזה. בין המסלולים היה ניתן לטייל בהר בנטל, ביער האלונים, בבית הכנסת העתיק בעין הקשתות ועוד.

בנוסף, נערכו סיורים מיוחדים בעקבות מלחמת ששת הימים באתרי הקרבות השונים. המטיילים הלכו בשביל אלי כהן, בעקבותיו של המרגל הישראלי בדמשק, וביקרו באתר הקרב המפורסם בתל סאקי ובתל פאח'ר, בהדרכתם של מדריכי מדרשת הגולן, אשר מעבירה הדרכות אלו לאורך השנה כולה.

הדסה, תושבת ירושלים שעלתה לרמת הגולן עם משפחתה אמרה בסיום ההדרכה, "למרות המרחק החלטנו לנצל את החופשה ולעלות לרמת הגולן. המרחבים הירוקים מכניסים כל-כך הרבה נחת ששווה את הנסיעה לכאן, כאילו הגענו לארץ אחרת. מהצד השני, ברגע ששומעים את הסיפורים על הרמה, מדהים שתוך כדי ממש אפשר לראות את ההיסטוריה של מדינת ישראל נפרשת מתחת רגלינו".

עודד פורת, מנהל מדרשת הגולן הוסיף, "אנחנו שמחים וגאים להדריך את אזרחי ישראל בחבל הארץ היפה והמיוחד הזה בימי הפסח. אך זוהי רק יריית הפתיחה לחגיגות 50 השנים לחידוש ההתיישבות היהודית בגולן. אנו מזמינים את שאר אזרחי ישראל לעלות ולסייר בגולן הפורח לראות את הפריחה ההתיישבותית ואת ההיסטוריה היהודית העשירה. השיא עוד מחכה לנו במהלך חודש יוני בחגיגות עצמם. מוזמנים לבוא ולטעום ממה שהגולן מציע".