דגן ונומה. אתמול
דגן ונומה. אתמולצילום: מועצת שומרון

אלוף פיקוד מרכז רוני נומה התארח אמש (רביעי) יחד עם סגן יו"ר קק"ל ארנן פלמן בביתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, בישוב שבי שומרון.

השניים השתתפו באירוע הרמת הכוסית המסורתי לרגל חג הפסח של מנהיגי יישובי השומרון. באירוע השתתפו יושבי ראש הישובים, מזכירים, חברי מליאה מנהיגי הישובים וכן סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון.

דגן אמר למשתתפים באירוע, "ההתישבות כאן מתקיימת נגד כל הסיכויים. למרות הלחצים המדינים והפוליטיים, אירועי הטרור, החרמות אף על פי כן קצב הגידול בשומרון עומד על כ 10% בשנה. פי 5 ממוצע הגידול הארצי. על כן ברור לנו שהמעשה שאנחנו עושים כאן יש לו משמעות היסטורית והוא יהדהד עוד שנים אחרינו".

אלוף פיקוד מרכז רוני נומה הגיע גם הוא לברך את ראשי השומרון לרגל החג הפסח והביע את חשיבות לכידות העם: "שנמשיך לפתח את החירות שלנו הפיזית והמחשבתית ונצליח להביא לעולם בשורה בזכות חילוקי הדעות, אבל שלא נתפלג בגלל חילוקי הדעות - זה אולי האתגר שיש לנו כחברה ישראלית. שיהיה חג שמח, בטוח, תטיילו ותהנו והלוואי שנדע ימים שמחים ושנישאר ביחד. אנחנו צריכים את הביחד הזה".

סגן יור קק"ל בירך גם הוא ואמר: "אני תמיד מתרגש כשאני נכנס לשומרון. אתם תושבי השומרון החלוצים של ימינו אתם בעיני תמצית העשייה הציונית היום".

גם היום ימשיכו הפסטיבלים והחגיגות בשומרון. אתרי התיירות יהיו פתוחים לאלפי המבקרים בין השאר: גן לאומי שומרון העתיקה, גן לאומי הר גריזים והמרפסת של המדינה. כמו כן תתקיים חגיגת אביב בעמק דותן לציון 50 שנה לקרב עמק דותן ותתקיים הופעה של אריאל זילבר בפדואל לציון סיום פסטיבל המרפסת של המדינה. באיסרו חג יתקיים כנס שומרון השביעי לציון 40 שנות טיילות בשומרון.