מהמטוס הישר לאמבולנס מד"א

קובי ביטון ורדית אלון, זוג בשנות ה-30 לחייהם, טסו לחופשה זוגית בתאילנד שנגמרה באירוע טרגי.

לפני מספר ימים, במהלך טיול בקופנגן, סטו השניים מהדרך והתהפכו לתעלה שהייתה בצד הדרך.

ורדית וקובי נפצעו כאשר וורדית סובלת משברים בצוואר וצריכה לעבור ניתוח קשה לשיקום בארץ.

לאחר טיפול רפואי ראשוני הוטס קובי ארצה והגיע לפני מספר ימים בסיוע של בכירי חברת פרטנר בהווה ובראשם חיים רומנו, חברת אל על, חברת Medassis, חברת IMA, עיריית כרמיאל, קפה לנדוור ועוד.

לבקשת המשפחה, מגן דוד אדום נרתם לעזרה וסייע בהעברת קובי מנתב"ג לבית החולים תל השומר, להמשך טיפול רפואי. כמו כן, לאור בקשות המשפחה ברשתות החברתיות לסיוע של פארמדיק שילווה את ורדית ארצה, נרתם מגן דוד אדום לסייע.

הבוקר נחתה בארץ ורדית אלון, הפצועה, בליווי אביחי חדד, פראמדיק בכיר במד"א, שטס במיוחד לבית החולים בבנגקוק לסייע בהחזרתה של ורדית לישראל.

חדד, המשמש כסגן מנהל מד"א מרחב ירקון, סיפר, "מיד עם צאת החג, ביום שלישי, קיבלת פנייה דחופה ממנכ"ל מד"א, אלי בין, לטוס לסייע למשפחת אלון בבנגקוק. לאחר מספר שעות עליתי על טיסה ומיד עם הנחיתה הגעתי לבית החולים בבנגקוק, שם פגשתי את ורדית ואחיה ואת הצוות הרפואי. קיבלתי עדכון על מצבה הבריאותי והטיפול התרופתי שהיא מקבלת והתחלנו בהכנות המהירות להעברתה לטיסה לישראל".

"כעבור כחמש שעות עלינו על הטיסה שנמשכה כ-11 שעות, ליוויתי את וורדית בטיפול רפואי לאורך כל הטיסה, לרבות טיפול תרופתי. מיד עם הנחיתה המתין לנו אמבולנס מד"א בשדה התעופה שסייע בפינוי ורדית להמשך טיפול רפואי בבית החולים תל השומר. למעשה, מיד עם קבלת הפנייה היה ברור שנירתם לדאוג ולסייע בהעברתה ארצה ותוך פחות מ-48 שעות צלחנו את המשימה המורכבת והחשובה", הוסיף חדד.

לדבריו, "המפגש עם ורדית ואחיה בבנגקוק היה מרגש – ראיתי את הכמיהה בעיניים שלהם לרצון לשיח עם גורם רפואי שמבין את שפתם ומבין לליבם. הוקרת התודה שלהם אליי הייתה ניכרת ובלתי ניתנת לתיאור. עכשיו אני הולך לישון בהרגשה טובה ובידיעה שורדית מקבלת את הטיפול המקצועי והמסור ביותר כאן בארץ. אני מאחל לורדית ולבן זוגה קובי החלמה מהירה והמשך חג שמח".

קובי אלון, אח של ורדית, הודה למד"א, "אנו מודים להירתמותו של מנכ"ל מד"א, אלי בין, לסייע לנו ובמיוחד לפראמדיק מד"א, אביחי חדד, על הטיפול המסור, המקצועי והדאגה. מעבר לטיפול המסור, אביחי עזר לנו להפיג חששות רבים ולהבין את המצב הרפואי טוב יותר. זה מדהים לראות עד כמה שישראל ערבים זה לזה. כעת, עם הנחיתה, ישנה ההרגשה של בית, ומסתמן שהיום ורדית תנותח. אנו קוראים בבקשה לכל מי שיכול לסייע לנו לתרום בחשבון הבנק הייעודי שהמשפחה פתחה לתרומות לורדית, על מנת לכסות את עלויות הטיפול הגבוהות במיוחד שניתנו לורדית ובעלה בבית החולים בבנגקוק. המשך חג שמח".

אלי בין, מנכ"ל מד"א, הוסיף וציין "כשנודע לנו על התאונה הקשה וזוג הישראליים שמאושפז בתאילנד היה לנו ברור כי נירתם לסייע למשפחותיהם להבאתם להמשך טיפול בארץ. מגן דוד אדום שם בראש מעייניו את המשימה של הצלת חיים בכל זמן ובכל מקום ומתוך כך ראינו לנכון לסייע ככל שניתן לזוג הישראליים שנקלעו למאורע טרגי באמצע חופשתם. אני מברך על שובם ארצה, מאחל להם החלמה מהירה ושמח כי יוכלו לחגוג את המשך החג כאן בישראל".