עמוס שוקן
עמוס שוקןצילום: פלאש 90

מו"ל עיתון "הארץ", עמוס שוקן, ניסה הערב (חמישי) להסביר מדוע פורסם בעיתון מאמר השטנה של העיתונאי יוסי קליין נגד בני הציונות הדתית.

בריאיון לתכנית "שש" בחדשות 2 אמר שוקן כי "ליוסי קליין יש זכות להביע את דעתו". לדבריו "יכול להיות שהמונח 'הדתיים הלאומיים' כפי שהופיע בחלקו העליון של המאמר, לא היה צריך להיות מבוטא".

שוקן הודה כי הוא מקבל חלק מדבריו של קליין, "ככל שהדבר נוגע לנוכחות הפוליטית של הדתיים הלאומיים באמצעות הבית היהודי, וזו גם הכוונה שלו". שוקן הוסיף: "משטר האפרטהייד שמונהג בשטחים ושנובע ממפעל ההתנחלות מסכן את ישראל יותר מחיזבאללה. זו דעתי".

"אם כל ביקורת על מה שעושה נפתלי בנט בחינוך החילוני למשל תוגדר כאנטישמיות אז בוא תסגור את התקשורת בכלל", אמר. "הייעוד של 'הארץ' הוא לקיים מעל דפיו את הדיון הציבורי בסוגיות החשובות של מדינת ישראל, ומי שיקרא את המאמר לא יכול להתעלם מהחלק שלו בדיון, שהוא קריטי למדינה ולחברה. יוסי קליין כתב את המאמר מדם ליבו".

יוסי קליין עצמו התראיין הבוקר לגלי צה''ל, ודחה את הביקורת נגדו: "אני לא עושה שום הכללה פסולה, אני משמיע את דעתי שלי על הגוף שמתקרא הציונות הדתית".

"התחושה היא שאת השמאל אפשר להכליל כמה שרוצים - אפשר לומר שהוא מנכס לעצמו את התרבות, שהוא שכח מה זה להיות יהודי ולקינוח: 'תאגיד השמאל'", הסביר קליין. "כלומר, השמאל הוא חטיבה אחת מכלילה".

על הביקורת שהוטחה בו מימין ומשמאל אמר קליין "אני נפעם מאחדות הדעות ושמח לראות עם אחד גדול ומאושר. לבי מתרחב משמחה שיאיר לפיד ואיילת שקד סוף סוף מצאו את המכנה המשותף ביניהם. אני לא פונה למי שלא מבין אותי מלכתחילה".

"נדמה שהביטוי 'התקשורת השמאלנית' חקוק בסלע והוא לעולם עומד - אבל התקשורת היום ימנית. ראה גלי צה"ל, ראה העיתון הנפוץ במדינה וראה חוק התקשורת החדש", כך קליין.