עמית פופוביץ' ז"ל
עמית פופוביץ' ז"לצילום: באדיבות מועצה מקומית קדומים

ביישוב קדומים שבשומרון מתמודדים עם האסון הכבד שהתרחש השבוע במהלכו נהרג מפליטת כדור עמית פופוביץ ז"ל.

ראש המועצה חננאל דורני כתב הבוקר (שישי) בחשבון הפייסבוק שלו, "דמים בדמים נגעו. לפני דקה התקשר אלי משה פופוביץ, אבא של עמית ז"ל, והודיע לי בקול רועד, שמח ובוכה, על הולדת נכדתו הראשונה, בת להילה שנולדה הלילה בשעה טובה ומוצלחת.

''קראנו בהגדה 'ואומר לך בדמייך חיי, ואומר לך בדמייך חיי', ויש המפרשים שהקריאה הזו לעם ישראל במצרים מכוונת לדם לידה ודם ברית. קריאה להיאחז בחיים ולייצר חיים על אף השעבוד וגזירות 'כל הבן היילוד'. אז, אצלכם משפחת פופוביץ היקרה, התערבבו דמו של עמית היקר עם דם הלידה.

"מוות וחיים משמשים בעירבוביא", הוסיף דורני. ''אנא, בחרו בחיים! יהי רצון שה' יעניק לכם כוחות להתמודד עם האובדן ושהנכדה הראשונה שהגיחה הבוקר לאוויר העולם תאיר את חייכם לנצח", דברי ראש המועצה.

"ילד מתוק, חמוד, אוהב את עם ישראל"

עמית פופוביץ' ז''ל נהרג ביום רביעי ביישוב קדומים, כשהוא וחברו ניקו את נשקיהם. מסיבה לא ברורה נשקו של החבר פלט כדור שפגע ישירות בפלג גופו העליון של עמית ופצע אותו אנושות. צוותים של מגן דוד אדום ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

משה פופוביץ', אביו של עמית, סיפר אתמול כי "עמית נולד בקדומים לפני 22 שנה, ילד מתוק, חמוד, אוהב את מדינת ישראל, את עם ישראל". האב ציין גם את דבקותו של עמית במשימתו כלוחם, "השתחרר לפני שלושה שבועות משירות צבאי מלא של 36 חודשים בתור לוחם, התחתן לפני חצי שנה בערך, אמרנו לו, 'אולי בתור נשוי תחשוב להיות ג'ובניק', אבל הוא אמר לנו 'לא, אני לא עוזב את הגדוד, אני נשאר בתור לוחם'. ככה הוא למד בבית בסך הכל, זה עמית".

בהמשך הדברים הדגיש האב משה, כי עמית מעולם לא הקל ראש בכל נושא בטיחות הנשק, "עמית כשיצא מהצבא הביתה היה מחביא את הנשק בחדר של ההורים שלו מתחת למזרן של אבא, את המכלול מתחת למזרן שלו, את המחסניות בבוידעם ועוד שניים שלושה חלקים במקומות אחרים, כי הוא ידע שיש לו אחים קטנים ונשק זה דבר מסוכן".