ברחבי הארץ נפתחו חגיגות המימונה בהם נוטלים חלק, כמדי שנה, רבבות וביניהם ראשי המערכת הפוליטית.

בליכוד מקיימים בבית אלעזרי את המימונה המרכזית בה משתתפים, נכון לעכשיו, חברי הכנסת אבי דיכטר ויואב קיש. שרת התרבות והספורט מירי רגב משתתפת בחגיגת המימונה באשקלון.

השרה מירי רגב בחגיגות המימונהדוברות השרה רגב

יושב ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, השתתף במימונה בבית שמש. "באתי לשמוח הלילה עם אחיי ואחיותי במימונה, שמחה ואהבה בלי חנופה ובלי פטרונות. אנחנו עם אחד, כל שבטי ישראל, עם ארץ אחת, מדינה אחת, אותה אמונה ותפילה וארון ספרים ושולחן וצלילים משותפים, אותן דאגות ואותה שותפות גורל", אמר הרצוג.

הוא הוסיף כי "המימונה מבשרת את המאחד והמלכד שבעם ישראל. אבל דווקא בחג הזה חשוב לומר גם אמיתה כואבת - בשנים האחרונות יש מי שבחר לנהל שיח מסית ופוגע נגד חלקים גדולים בעם. מעולם לא היתה מנהיגות שכה פגעה והכפישה את בני עמה שלה, שסכסכה בין קבוצות ובאה בהכללות מקוממות. אין לנו ארץ אחרת. אין לנו עם אחר. אבל יכולה וצריכה להיות לנו מנהיגות אחרת".

"אני אפעל לכינון של גוש מרכזי שאוהב את עם ישראל ואת מדינת ישראל ללא הבדל של דת גזע ומין. הגוש הזה יביא למנהיגות שמשרתת את העם, את העם כולו ולא את עצמה. תרבחו ותסעדו, תשמחו ותתאחדו", טען הרצוג.

סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהן ערך מימונה לנכדיו בביתו שבשכונת הר חומה בירושלים. "לפני שאני יוצא לחגוג את המימונה ברחבי הארץ, ערכתי לנכדיי מימונה פרטית רק להם. בדיוק כשם שאני קיבלתי את חג המימונה במסורת מהוריי ומסביי ז"ל, כך אני מעביר אותה לנכדיי שיחיו".

בשומרון מתקיימת חגיגת המימונה המרכזית בעץ אפרים שבשומרון יחד עם מרכז ישיבות בני עקיבא לציון 50 שנים להתיישבות באזור. בחגיגות המימונה המתקיימות בביתם של יאיר ונורית דהאן, משתתפים ראש מועצת שומרון יוסי דגן והרב חיים דרוקמן.

דגן אמר כי "המימונה היא הביטוי היפה ביותר למיזוג התרבויות ולאחדות העם שאין לו אח ורע בעולם. חג הפסח המסמל את החירות של העם הזה, את החירות המחשבתית והרוחנית צריך להזכיר לנו תמיד שעלינו לנתב את דרכנו בעולם בעצמנו אני מקווה שאת החירות הזו תדע הממשלה לממש בארץ ישראל מבלי להפוך את דעת העמים לזו שמובילה אותנו בארצנו".

השרה מירי רגב, בחגיגות המימונה באשקלון
צילום: דוברות השרה רגב
השר ישראל כ"ץ וסגן השר ז'קי לוי במימונה בבית שאן
השר ישראל כ"ץ וסגן השר ז'קי לוי במימונה בבית שאןצילום: דוברות השר כץ
שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון, במימונה בבית משפחת חזן בבית שמש
שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון, במימונה בבית משפחת חזן בבית שמשצילום: אלעד מלכה
ח"כ נחמן שי ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, בחגיגות בבית שמש
ח"כ נחמן שי ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, בחגיגות בבית שמשצילום: דוברות המחנה הציוני
השר חיים כץ וח"כ אמיר אוחנה במימונה בגן יבנה
השר חיים כץ וח"כ אמיר אוחנה במימונה בגן יבנהצילום: יח"צ
גדעון סער במימונה באשקלון
גדעון סער במימונה באשקלוןצילום: יח"צ
שרת המשפטים שקד במהלך המימונה בעיר דימונה
שרת המשפטים שקד במהלך המימונה בעיר דימונהצילום: דוברות השרה שקד
סגן שר הביטחון, ח"כ בן דהן חוגג מימונה עם נכדיו
סגן שר הביטחון, ח"כ בן דהן חוגג מימונה עם נכדיוצילום: דוברות סגן שר הביטחון
חוגגים בעץ אפרים
חוגגים בעץ אפריםצילום: ערוץ 7