אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע היום (ג') כי אם לא ימצא פתרון הולם לעובדים בשידור הציבורי, ביום שלישי הבא תהיה שביתה כללית בכל המגזר הציבורי.

"פתרון הולם או שביתה", אמר ניסנקורן. ''בשבועות האחרונים התנהל משחק ציני וכואב על גבם של העובדים שבעקבותיו הכרזתי סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי. יש לשים סוף לסוגיה כואבת זאת. במידה ולא יימצא הפתרון, ביום שלישי הבא שביתה כללית בכל המגזר הציבורי".

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) המתמודדות מול ניסנקורן על ראשות ההסדתרות, מסרה בתגובה לאיומי השביתה: ״שיאים חדשים של ציניות נשברים בהודעה זאת. אחרי שלוש שנים של רפיסות והפקרה מוחלטת של עובדי רשות השידור ולאחר מכן של עובדי התאגיד, איש לא חושד ביו''ר ההסתדרות שהם מעניינים אותו.

"דיל כלשהו ממילא כבר נסגר בינו ובין כחלון, שותפו החדש לקואליציה בתוך ההסתדרות, והאיומים על שביתה ועל מאבק מדומה נועדו בסך-הכל לטשטש את החרפה שהיה שותף לה, ובה נתן יד לסגירת מקום עבודה ופיטורי כל עובדיו, ואת העובדה שבכל דיל שלא יהיה מאות עובדים יפוטרו".

יחימוביץ' משוכנעת כי "אלמלא היו כעת בחירות להסתדרות, גם מראית העין המלאכותית הזאת לא היתה מתרחשת. ממש כשם שאחרי הפקרה פושעת של ציבורי עובדים שלמים נחתמים לפתע בבהילות, בזה אחר זה הסכמי עבודה לעובדים שאיש לא ספר אותם שלוש שנים.

''ברגעים כאלה אני מצטערת על כך שלא הכרזתי על התמודדותי לפני שלוש שנים, מה שהיה מחייב את יו''ר ההסתדרות לפעול למען העובדים ולא רק לצרכי קמפיין", הוסיפה.