שייטת
שייטתצילום: פלאש 90

מפקד שייטת 13 לשעבר, אלוף משנה במיל' גדי שפי, הלך לעולמו בגיל 75 במהלך חופשה בתאילנד.

משרד החוץ מסייע למשפחה בהשבת גופתו לארץ. מועד הלוויתו טרם נקבע.

שפי נולד בקיבוץ תל יוסף, התנדב לשייטת 13 ושימש לוחם וקצין ביחידה. לאחר מלחמת ששת הימים פיקד על כוח מהשייטת במבצע ברזלית למיקוש מסילת ברזל בגדה המערבית של תעלת סואץ, בהמשך השתתף בפעולה להפגנת נוכחות ימית ישראלית בתעלת סואץ. לאחר מכן יצא לקורס חובלים ופיקד על פלגת ספינות טורפדו ועל מוצבי חיל הים באזור תעלת סואץ.

ב-1970 שב לשייטת כסגן מפקד היחידה. הוא פיקד על אח"י אילת ובהמשך מונה שוב לסגן מפקד השייטת. שפי פיקד על כוח מהשייטת שהשתתף במבצע ברדס 54-55 במהלכו פשטו כוחות צנחנים והשייטת על יעדי מחבלים, כ-180 ק"מ בעומק לבנון. תחת פיקוד השמיד כוח השייטת מבנה של ארגון החזית העממית.

שפי פיקד על כוח מהשייטת במהלך מבצע אביב נעורים. הכוח נחת בסירות גומי בביירות ופוצץ בית מלאכה ששימש את ארגון הפת"ח. במלחמת יום הכיפורים השתתף בפשיטה של השייטת על בסיסי חיל הים המצרי. על פעולתו במבצע מגבית בה פיקד על כוח שחדר לאזור מעגן ע'רדקה בים סוף, עוטר בעיטור המופת. לאחר המלחמה פיקד על שורה של מבצעי פשיטה בלבנון.

ביוני 1976 מונה למפקד השייטת. במהלך תקופת פיקודו ביצעה השייטת שורה של מבצעי פשיטה וחבלה בלבנון והשתתפה במבצע ליטני. הוא שירת בתפקיד עד אוגוסט 1978 ויצא ללימודים במכללה לביטחון לאומי, בסיומם השתחרר משירות הקבע.